وزیر دولت روحانی: در یک کشتی توفان‌زده نشسته‌ایم

آقای محمد شریعتمداری در این یادداشت تاکید کرده که کیمیای امروز ایران، کاهش منازعات و پایان مخاصمات است. این در حالی است که تنها در یک قلم، وی پیش از این مدیران یک روزنامه را که در نقد عملکرد دولت روحانی مطلبی منتشر کرده بود به «ابن ملجم» تشبیه کرده بود.

«محمد شریعتمداری» رئیس ‌ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۶ بود. وی پس از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، ابتدا به عنوان وزیر صمت انتخاب شد اما پس از تشدید سوء مدیریت در حوزه صنعت و تجارت و گرانی‌های افسارگسیخته و تصمیم مجلس وقت (همسو با دولت) برای استیضاح وزیر صمت، او از وزارت استعفا داد. اما نکته قابل تأمل اینجاست که به فاصله خیلی کوتاهی، روحانی وی را به عنوان وزیر کار به مجلس معرفی کرد و مجلس دهم (همسو) نیز به او رأی اعتماد داد!

«هادی رضوی» داماد محمد شریعتمداری نیز از محکومان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه است.

و اما «محمد شریعتمداری» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«باید اقرار کنیم که در یک کشتی توفان‌زده نشسته‌ایم. راهزنانی بیرحم کمین کرده‌اند، می‌خواهند کشور را به تاراج ببرند و منازعه بیش از هر چیز دیگر آنها را به طمع انداخته است. بر سر نقاط مشترک تاکید کنیم و بدانیم می‌توانیم بسط قدرت را جایگزین توزیع قدرت ‌سازیم. بر سر سفره کوچک نزاع نکنیم و به بزرگ شدن قدرت ایران اسلامی بیندیشیم.»

وی در ادامه نوشت:«"با مرور تجربه سال‌های اخیر می‌توان نشان داد که چگونه منازعه خرمن امید را به آتش می‌کشاند و بی‌اعتمادی میان حکومت و ملت، همه سرمایه‌ها را بر باد فنا می‌دهد." این عبارت به عنوان یک باور قطعی، بخشی از متن اعلام حضور اینجانب در عرصه انتخابات 1400 بود. امروز که بیش از یک‌سال از آن ایام می‌گذرد بیش از پیش معتقدم که کیمیای امروز ایران، کاهش منازعات و پایان مخاصمات در ایامی است که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط را تجربه می‌کنیم.»

وزیر دولت روحانی: در یک کشتی توفان‌زده نشسته‌ایم/ دیپلماسی منطقه‌ای دولت رئیسی «بدون برجام» به نتیجه نمی‌رسد

محمد شریعتمداری از وزرای دولت روحانی است که کارنامه بسیار ضعیفی نیز از خود بجای گذاشته است. براساس گزارش های منتشر شده، در دوران وزارت محمد شریعتمداری در وزارت کار، بیکاری و فقر و دشواری‌های درمان و دوران پس از بازنشستگی شدت پیدا کرد.

 به عنوان نمونه، ضریب جینی (نشانگر شکاف طبقاتی) در دوران وزارت شریعتمداری افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و جمعیت بیشتری نیز به خاطر سوء مدیریت، زیر خط فقر قرار گرفتند. از سوی دیگر اخبار متعددی درباره سپردن مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه شستا به افراد ناصالح و حقوق‌بگیر در رسانه‌ها منتشر شد.

محمد شریعتمداری در دوران تصدی وزارت صمت تا آستانه استیضاح پیش رفت و در نهایت استعفا داد. وی در وزارت کار نیز به هیچ عنوان موفق نبود. مجلس یازدهم به شریعتمداری چندین بار کارت زرد داد.

وزیر دولت روحانی: در یک کشتی توفان‌زده نشسته‌ایم/ دیپلماسی منطقه‌ای دولت رئیسی «بدون برجام» به نتیجه نمی‌رسد

شریعتمداری در این یادداشت اشاره کرده که در انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام کاندیداتوری کرده است. این در حالی است که اصلاح طلبان پیش از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید داشتند که به جهت کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی، افرادی همچون جهانگیری، آخوندی و محمد شریعتمداری به هیچ عنوان قابلیت رأی آوری نداشته و نمی توانند از طرف اصلاح طلبان برای رقابت های ریاست جمهوری حاضر شوند.

آقای محمد شریعتمداری در این یادداشت تاکید کرده که کیمیای امروز ایران، کاهش منازعات و پایان مخاصمات است. این در حالی است که تنها در یک قلم، وی پیش از این مدیران یک روزنامه را که در نقد عملکرد دولت روحانی مطلبی منتشر کرده بود به «ابن ملجم» تشبیه کرده بود.

برخلاف ادعای آقای محمد شریعتمداری، مردم ایران را نمی توان به سرنشینان کشتی طوفان زده تشبیه کرد. مقامات دولت روحانی بجای مأیوس کردن مردم و القای ناامیدی و بن بست، بهتر است به نقش خود در مشکلات موجود اعتراف کرده و برای جبران آن تلاش کنند.

ارسال نظرات

;