ادامه رسوایی ها در عادی سازی روابط با صهیونیست ها

مسئولان اماراتی در ابتدا عادی سازی خود با رژیم صهیونیستی را اینگونه توجیه کردند که در راستای خدمت به منافع فلسطینیان است! حال آنکه در واقع امارات گامی برنداشت مگر آنکه علیه منافع ملت فلسطین باشد و شگفت آن است که این کشور حتی به تحریم های اعمال شده علیه کالاهای شهرک نشینان اسراییلی نیز پایبند نبوده است.

در حالی که کشورها از اتهام همکاری تجاری با شهرک های اسراییلی می گریزند، امارات به همکاری با صهیونیست ها و در عالی ترین سطوح آن می بالد. کمیته ملی "تحریم اسراییل" خبر داد که برادر محمد آل خاجه سفیر امارات در رژیم اشغالگر در برخی پروژه های تجاری در شهرک های اسراییلی دست دارد.

این کمیته فلسطینی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: نبیل آل خاجه برادر سفیر امارات در تل آویو شریک اصلی عماد الجابر تاجر اماراتی است که در عادی سازی و تجارت در شهرک های اسراییلی دست دارد.

"جنبش تحریم" دست داشتن الجابر در پروژه های تجاری با شهرک های اسراییلی که طبق قوانین بین المللی فاقد مشروعیت هستند، را محکوم کرد و از او خواست تا این پروژه ها و روابط تجاری و امثال آنها را متوقف سازد و در آینده نیز از اینگونه اقدمات امتناع ورزد؛ زیرا حقوق ثابت و برحق ملت فلسطین را پایمال می کند.

طبق اعلام کمیته ملی فلسطینی، شرکت "لاکاسا فارما" یکی از شرکت های لاکاسا متعلق به الجابر قراردادی با شرکت دارویی "سی تی اس" اسراییلی منعقد کرد و این علاوه بر توافق دیگری با شرکت لوازم آرایشی "آهاوا" است که در شهرک های بحر المیت فعالیت می کند. این شرکت در واقع با تحریم جهانی نیز روبروست. شرکت "لاکاسا فارما" همچنین با شرکت اسراییلی دیگری به نام "کابیل اند بریلاس" و نیز شرکت مراقبت های پوستی "کلینیرال" نیز قرارداد دارد.

کمیته فلسطینی خاطرنشان کرد که این نوع شراکت و همکاری با شرکت های اسراییلی بویژه آن دسته از شرکت ها که در غارت منابع طبیعی ما دست دارند و به تداوم و رشد اقتصاد رژیم صهیونیستی کمک می کنند، در واقع مشارکت بی سابقه در جنایت های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین به شمار می آید.

مسلم است که امارات نه تنها در غارت منابع و ثروت فلسطینیان به رژیم اشغالگر کمک می کند و در تقویت اقتصاد آن سهیم می شود، بلکه با ترویج و تبلیغ "صلح اقتصادی" در حذف مساله فلسطین مشارکت می کند.

ارسال نظرات

;