طلسم والیبال زنان شکسته شد

دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ترکیه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدنیوز، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 18 تا 27 مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال زنان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرده است.

 

شاگردان کمپدلی در نخستین دیدار برابر ازبکستان سه بر یک حریف را شکست داده و در دومین دیدار به مصاف ترکیه رفتند. در این دیدار که با توجه به سه امتیازی بودن دو تیم از حساسیت بالایی برای تعیین سرگروه مرحله نیمه نهایی برخوردار بود، تیم میزبان با بهره‌گیری از تشویق پرتعداد تماشاگران موفق شد تلاش ملی‌پوشان را متوقف کرده و در ست نخست 25 بر 20 پیروز میدان باشد. در ست دوم و سوم ترکیه با عملکرد بهتر و امتیاز 25 بر 15 و 25 بر 17 نتیجه را به نفع خود به پایان رساند.

 

تیم ملی والیبال زنان ایران امروز در مرحله نیمه نهایی مسابقات کشورهای اسلامی مقابل آذربایجان قرار گرفت. شاگردان الساندرا کمپدلی در این مسابقه عملکرد درخشانی از خود ارائه داده و با نتیجه 3-1 حریف قدرتمند خود را شکست دادند و راهی فینال مسابقات کشورهای اسلامی شدند.

شاگردان الساندرا کمپدلی که در ست دوم این دیدار 25 بر 18 مغلوب جمهوری آذربایجان شدند، در ست‌های اول، سوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 18، 25 بر 16 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا مدال نقره و نایب قهرمانی این تیم قطعی شود و فردا (دوشنبه 24 مرداد) برای مقام قهرمانی به میدان بروند.

 

آخرین مدال تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات رسمی در بازی‌های آسیایی سال 1966 به رنگ برنز به دست آمد تا طلسم 56 ساله این تیم برای کسب مدال با صعود به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شکسته شود و شاگردان کمپدلی به نخستین مقام این تیم بعد از انقلاب دست یافتند.

 

از سوی دیگر با صعود تیم ملی والیبال زنان ایران به دیدار نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مدال نقره این تیم قطعی شد که نخستین نایب قهرمانی تاریخ والیبال زنان ایران محسوب می‌شود.

 

تیم‌های ترکیه و کامرون در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال زنان به مصاف هم خواهند رفت تا برنده این مسابقه حریف تیم ملی زنان در دیدار نهایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

;