بکارگیری فناوری‌های جدید در بالگردهای ارتش

امیر سرتیپ قربانی با اشاره به بکارگیری فناوری‌های جدید در بالگردهای ارتش، از هشدار یک اندیشکده نظامی آمریکا به ناو‌های این کشور درخصوص مواجهه با بالگردهای ایران خبر داد.

 امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش امروز (شنبه) در پیش‌نشست همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس با محوریت عملیات والفجر ۸ اظهار داشت: این عملیات ورای عمل و فناوری بود؛ زیرا وقتی منطقه عملیاتی را بررسی می‌کنیم، شاید با علم ریاضی نتوان آن را بیان کرد؛ به‌عنوان مثال در این عملیات با یک بالگرد توانستیم یک جنگنده دشمن را ساقط کنیم و این باعث شد وجاهت بالگرد کبری توسط سازنده آن یعنی آمریکا افزایش یابد؛ به نحوی که بعد از این عملیات، آن‌ها عنوان کردند که فروش و واگذاری بالگرد کبری به دیگر کشور‌ها را با احتیاط انجام خواهند داد.

امیر قربانی ادامه داد: سازمان رزم هوانیروز در عملیات والفجر ۸ مجموع ۸۰ فروند بالگرد شامل بالگرد‌های کبرا، ۲۱۴، شینوک، ۲۰۶ و ۲۰۵ بود که توسط این بالگرد‌ها دو هزار نفر مجروح را به عقب منتقل کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به فناوری آن زمان، امکان پرواز در شب نداشتیم و فقط یک بار در عملیات خیبر این اقدام انجام شد؛ اما امروز به واسطه تلاش متخصصان کشورمان، هوانیروز امکان پرواز در شب را با استفاده از سامانه‌های بومی دید در شب پیدا کرده و می‌توانند در شب نیرو را به پشت دشمن هلی‌برن کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: اخیراً یکی از اندیشکده‌های نظامی آمریکا به ناو‌های آمریکایی اعلام کرده که مراقب باشند تا ایرانی‌ها در شب، نیرو‌های خود را بر روی عرشه ناو‌ها پیاده نکنند.

ارسال نظرات

;