جنایت خونین تروریست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند

جنایت‌های خونین تروریست‌های تجزیه‌طلب اعم از جیش الظلم، کومله، پ‌ک‌ک و ... بی‌پاسخ نخواهد ماند و به‌زودی نیروهای مسلح پاسخ جنایت‌های آنها را خواهند داد.

به دنبال حمله تروریستی روز جمعه تعداد قابل توجهی از تروریست‌ها به یک کلانتری در زاهدان شاهد هرج و مرج و آشوب در این شهر مهم استان سیستان و بلوچستان بودیم. تروریست‌ها در این حمله قصد داشتند تا یکی از کلانتری‌های زاهدان را به آتش کشیده و آن را تخریب کنند؛ البته بر اساس اعلام شورای تامین استان سیستان و بلوچستان، این حمله تروریستی با هوشیاری و واکنش سریع و به‌موقع نیرو‌های امنیتی و نظامی ناکام ماند و اوضاع به سرعت تحت کنترل درآمد و تروریست‌ها فراری شدند.

اما نکته‌ای که در این بین مشهود است برنامه‌ریزی ضدانقلاب به خصوص گروهک تروریستی «جیش الظلم» برای ایجاد آشوب و درگیری در شهر زاهدان و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای انجام اقدامات تروریستی است. زیرا با توجه به توان و اشراف نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی زاهدان تروریست‌ها جز در چنین شرایطی قادر به انجام تحرکات لازم جهت انجام اقدامات تروریستی نیستند.

این حمله که در ابتدا با حمله افراد مسلح ناشناس به کلانتری زاهدان آغاز شد موجب هرج و مرج و ناامنی در سطح این شهر شد. سپس بر اساس گزارش‌های شاهدان عینی، تروریست‌ها در ادامه اقدامات خود به سمت مردم و عابران پیاده که در سطح شهر و اطراف محل کلانتری تردد می‌کردند آتش گشودند که موجب شهادت و زخمی دشمن تعداد قابل توجهی از مردم عادی شد.

البته در این میان نباید از تلاش ضدانقلاب و حضور نیرو‌های آن‌ها در فضای مجازی غافل شویم، زیرا آن‌ها با انتشار گسترده تصاویر نادرستی از زاهدان در فضای مجازی و اینترنت سعی در این داشتند تا با تحریک مردم آشوب‌های خود را در شهر زاهدان عمق و وسعت ببخشند. اما عدم همراهی مردم با این تبلیغات آن‌ها موجب شد تا در کمترین زمان ممکن آرامش به سطح شهر بازگردد.

نکته بسیار مهم و اساسی که در جریان این آشوب اخیر در شهر زاهدان تمامی توجه‌ها را نسبت به خودش جلب کرده اهداف پنهانی و پشت پرده تروریست‌ها برای فراهم آوردن زمینه تجزیه کشور با استفاده از عمق بخشی و تشدید اعتراض‌ها و اختلاف‌ها است تا از این رهگذر در جهت افزایش شکاف بین مردم و مسئولان و فراهم آوردن زمینه جدایی و تجزیه نقاط مختلف کشور به خصوص سیستان و بلوچستان را فراهم کنند.

اما تمامی این وقایع و حوادث در شرایطی روی داد که با به شهادت رسیدن فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان در جریان این حادثه این گروه تروریستی «جیش الظلم» بودند که با پذیرفتن مسئولیت این ترور خود را از پشت پرده این آشوب خارج کرده و علنا نشان دادند که در پشت پرده حوادث تروریستی روز جمعه قرار دارند.

حال در این شرایط حساس این مردم بابصیرت و حق طلب زاهدان و سیستان و بلوچستان هستند که باید با درایت و هوشیاری کامل و در عین حال با حفظ آرامش خود مانع از تحرکات و اقدامات بیش از پیش تروریست‌ها در زاهدان شوند و با عدم توجه به شایعات موجود در سطح شهر و همچنین در فضای مجازی ضمن اینکه از نزدیکی به مراکزی که حادثه‌های تروریستی در آنجا روی داده خودداری کنند از تجمع نیز جلوگیری کنند.

در پایان نیز باید خطاب به تروریست‌ها به خصوص گروه تروریستی «جیش الظلم» و افراد و نفوذی‌های خودشان و همچنین سایر تروریست‌ها در سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان گفت این قبیل حرکات برای نخستین بار نیست که در این استان مهم و بااهمیت کشور به منظور اهداف تجزیه طلبانه انجام می‌شود و همانند دفعه‌های قبل نیز بی‌نتیجه و ناکام خواهد ماند.

ارسال نظرات

;