جمع امضا از ایثارگران شیادی مجازی است

در برخی شبکه‌های اجتماعی از ایثارگران درخواست شده اطلاعات هویتی و ایثارگری خود را برای طرح دعاوی جهت دریافت غرامت از دولت عراق در اختیار قرار دهند.

شهید نیوز در این زمینه از برخی مسئولین ذیربط در بنیاد شهید و امور ایثارگران پرس و جو کرد.

 معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه شایعه ای که در فضای مجازی و با برنامه‌ریزی برخی افراد مغرض صورت گرفته تکذیب می‌شود گفت:

جامعه معزز ایثارگری بداند هر گونه تکمیل فرم یا جمع‌آوری اطلاعات در این خصوص کذب است.

وی از ایثارگران درخواست کرد: فرم هایی که تحت عناوین مختلف از درگاه های غیر رسمی به ایثارگران در فضای حقیقی و مجازی می رسد را بی اعتنا باشید و به خبرهای غیر موثق در این خصوص توجه نکنید.

 

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران اعتقاد دارد مطابق مقررات و اصول پذیرفته شده بین‌المللی غرامت جنگ تحمیلی علیه ملت ایران باید پرداخت شود.

 وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع در مجامع بین‌المللی است و مرجع اعلام نظر در این باره نیز مبادی رسمی و این وزارتخانه است و بدیهی است در صورت حصول نتیجه مطلوب در این پرونده اطلاع‌رسانی لازم در این باره صورت می‌گیرد.

 

  در همین خصوص حراست بنیاد شهید نیز در مورد سوءاستفاده از اطلاعات هویتی ایثارگران هشدار داد.

 

 مدیرکل مرکز حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:

  اخیراً در برخی شبکه‌های اجتماعی با مستمسک قراردادن اجرای بند 7 قطعنامه 598 شورای امنیت از ایثارگران درخواست شده تا اطلاعات هویتی و ایثارگری خود را برای طرح دعاوی جهت دریافت غرامت از دولت عراق در اختیار افراد غیر مسئول قرار دهند که این اقدام بر خلاف قوانین و ضوابط است و ایثارگران عزیز نیز به امکان سوءاستفاده از اطلاعات ارائه شده توجه کافی خواهند داشت.

 جایگاه رفیع جامعه ایثارگری سبب شده تا بعضی جریانات با دستمایه قرار دادن مطالبات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، در پی تأمین منافع شخصی و یا گروهی خود برآیند.

 احتمال بهره‌برداری معاندان از این نوع رفتارها منتفی نیست و در این زمینه باید تأکید کنیم تلاش برای دریافت اطلاعات هویتی ایثارگران فاقد وجاهت قانونی است.

ارسال نظرات

;