جوکوویچ قهرمان رقابت‌های گرنداسلم استرالیا شد

نواک جوکوویچ صرب برای دهمین مرتبه عنوان قهرمانی رقابت‌های گرنداسلم استرالیا را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدنیوز، در دیدار فینال رقابت‌های گرنداسلم ملبورن استرالیا، نواک جوکوویچ نفر پنجم رنکینگ برترین تنیسورهای جهان برابر استفانوس سیتسیپاس نفر چهارم رنکینگ از یونان به میدان رفت و مقتدرانه و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید و دهمین عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های تنیس اُپِن استرالیا را از آن خود کرد.

 

جوکوویچ در این دیدار در ۳ ست متوالی و با نتایج ۶-۳، ۷-۶ و ۷-۶ مقابل سیتسیپاس به برتری رسید و جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر برد.

 

نوله در هفت مسابقه خود در این مسابقات فقط یک سِت را به رقبای خود واگذار کرد و شش دیدار را با نتیجه ۳ بر صفر به پایان رسانده بود تا یکی از قاطع‌ترین قهرمانی‌های این مسابقات را به نام خود سند بزند.

صربیناتور برای سی‌وسومین مرتبه موفق به صعود فینال رقابت‌های گرنداسلم شده بود و در کنار سرنا ویلیامز چهره مطرح تنیس زنان جهان قرار گرفت. وی برای رسیدن به کریس اورت اسطوره آمریکایی تنیس زنان که رکورد ۳۴ فینال گرنداسلم را دارد، تنها یک فینال دیگر فاصله دارد.

 

جوکوویچ با قهرمانی در این مسابقات، به صدر رنکینگ برترین تنیسورهای جهان تبدیل شد.

 

همچنین جوکوویچ با این قهرمانی بیست و دومین در گرنداسلم‌ها را به دست آورد و از این حیث با رافائل نادال، رکورددار قهرمانی در گرنداسلم‌ها رسید و حالا می‌تواند با یک قهرمانی دیگر به تنهایی پرافتخارترین تنیسور تاریخ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

;