۳ هزار و ۲۷ ایثارگر زنجانی متقاضی شغل هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۳ هزار و ۲۷ نفر از ایثارگران زنجانی با مدارک مختلف تحصیلی متقاضی شغل هستند.

به گزارش شهید نیوز به نقل از «ایثار»، نشست پیگیری استخدام و تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی استان زنجان با حضور معاونین سازمان امور اداری و استخدامی کشور، امیرعلی نیک‌بخش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و جمعی از معاونان در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این جلسه ضمن خیرمقدم به دکتر لطیفی معاون رئیس جمهور و هیئت همراه در استان، با اشاره به اینکه اشتغال جامعه ایثارگری یکی از مهمترین دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به شمار می‌رود، به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه اشتغال ایثارگران پرداخت.
وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۷ نفر از ایثارگران تحت پوشش بنیاد متقاضی شغل هستند، اظهار کرد: این تعداد متقاضی کار با مقاطع تحصیلی مختلف در سامانه ثبت شده است.
نیک‌بخش تبدیل وضعیت ایثارگران را از دیگر مشکلات حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: تبدیل وضعیت ۲ هزار و ۲۴ نفر از جامعه ایثارگری انجام شده است.
وی ادامه داد: از ۸۵ دستگاه اجرایی استان ۴۲ دستگاه تبدیل وضعیت ایثارگران را انجام داده و بقیه دستگاها در حال انجام است که بر اساس بند «د» و «و» تبدیل وضعیت ۵۰۸ نفر از ایثارگران تحت پوشش بنیاد و تعداد هزار و 516 نفر از فرزندان رزمندگان ثبت شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان عدم دریافت شناسه گزینش، نوع قرارداد تنظیمی، نبود پست سازمانی برای نیروهای حجمی و عدم ارتباط مدرک تحصیلی با پست سازمانی را از دیگر مشکلات تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۵ درصد درخواست‌های جامعه ایثارگری در سفر ریاست جمهوری به استان مربوط به اشتغال بود، تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تبدیل وضعیت 14 نفر از ایثارگران شاغل در این بنیاد را انجام داده است.
نیک‌بخش کمبود نیرو را یکی از مشکلات بنیاد استان اعلام کرد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ۱۳۰ پست مصوب دارد و با ۹۸ نیرو مشغول به فعالیت است.
وی همچنین افزودن ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به سازمان امور اداری و استخدامی کشور پیشنهاد داد.
علی‌اله قنبری رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تأمین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در تبدیل وضعیت است از برگزاری آزمون استخدامی استخدامی فرزندان شاهد و جانبازان بالای 70 درصد در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: سهمیه‌ها تفکیک شده و کاملا مشخص است که همه افراد واجد شرایط نیز می‌توانند شرکت کنند.
رییس امور آمار، برنامه‌ریزی و تأمین نیروی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص آزمون استخدامی فرزندان شاهد و جانبازان بالای 70 درصد که در سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: آزمون استخدامی این عزیزان با 17 هزار مجوز انجام شد که 13 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و با تامین اعتبار وارد دستگاه‌ها خواهند شد.

ارسال نظرات

;