نقش شرکت های دانش بنیان در ارتش

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به سال تولید و اقتصاد دانش بنیان و حمایت از شرکت های فناور گفت: بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان به پیشرفت های ارتش کمک می کند.

دریادار حبیب الله سیاری بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه قرارگاه جهاد علمی آجار و گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهردر گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه جلسات جهاد علمی به صورت چرخشی در دانشگاه‌های ارتش در نیروهای مختلف برگزار می‌شود، افزود: دستور کار حول محورهای مشخص شده است و اقدامات هر دانشگاه در محورها ارزیابی و سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: اولین جلسه جهاد علمی آجا در دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار شد و پروژه‌هایی که استادان و دانشجویان انجام دادند بررسی می‌شود.

دریادار سیاری تصریح کرد: نگاه به آینده و ارتقای سطح علم و دانش اقدامات ارزشمندی در دانشگاه‌ها انجام شده است وو این طرح و پروژه‌ها در سطح ارتش بررسی می‌شود و به مرحله تولید می‌رسد.

معاون هماهنگ ارتش جمهوری اسلامی افزود: امیدواریم در جلسه آینده شاهد پیشرفت‌های زیادی در طرح‌ها باشیم.

وی با گرامیداشت حماسه مقاومت و آزادسازی خرمشهر گفت: در حماسه خرمشهر موفق شدیم مقابل دشمن تا بن مسلح بایستیم و راهبرد تصرف یک روزه خرمشهر و سه روز جزیره آبان و تصرف یک هفته‌ای تهران و در مجموع نقشه راه دشمن را برهم ریختیم.

وی افزود: حماسه خرمشهر شکست بزرگی برای دشمن محسوب می‌شود و و هیچگاه تصور نمی‌کردند که بتوانیم خرمشهر را دوباره بازپس گیریم ولی در عملیات بیت المقدس خرمشهر آزاد شد و دارای نتایج ارزشمندی بوده است.

دریادار سیاری گفت: ایران و ایرانی تا تاریخ هست به حماسه خرمشهر افتخار می‌کند و ویژگی‌های عملیات بیت المقدس نسبت به دیگر عملیات‌ها برجسته است و باید دنبال فتح خرمشهرهای دیگری باشیم و موانع فراروی پیشرفت را از سر راه برداریم.

معاون هماهنگی ارتش جمهوری اسلامی ما بنا به مصوبات تدابیر لازم را اتخاذ کردیم و برای تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و نواوری در حال کار هستیم و قطعاً به پیشرفت‌های سطح ارتش کمک می‌کند.

دریادار سیاری افزود: اولین ناو موشک انداز در تراز جهانی در سال ۸۲ در دانشگاه نوشهر تولید شد و ناوشکن‌های جماران و غیره نشانه از پیشرفت دانش و فناوری و ایده در نیروی دریایی و غیره است.

ارسال نظرات

;