سوم خرداد، حماسه ای بی بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی بود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان گفت: سوم خرداد، حماسه‌ای بی‌بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و فتح خرمشهر، نماد پیروزی بزرگ برای ملت ایران است.

به گزارش شهید نیوز به نقل از «ایثار»، به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، مراسم یادبود شهدای خرمشهر و تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران این حماسه عظیم، توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان در زاهدان و در محل سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
مدیرکل بنیاد استان سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، فتح خرمشهر را نماد پیروزی بزرگ برای ملت ایران دانست و گفت: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین و حیاتی ترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود و گرامیداشت این روز هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
سردار محمد ناظری با اشاره به سخنان حضرت امام راحل(ره) اظهار کرد: فتح خرمشهر فتح خاک نبود، بلکه فتح ارزش‌های اسلامی بود لذا اگر به کلمه کلمه این جمله نورانی دقت کنیم برای ما درس بزرگی است چرا که سوم خرداد، حماسه ای بی بدیل در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
وی بر انتقال رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: سوم خرداد سال 1361 روز مقاومت، ایثار و پیروزی و روز ولایت‌مداری و یادآوری رشادت‌ها، جان فشانی‌ها و ایثار شهیدان، ایستادگی و استقامت ملت ایران بود که در 34روز دفاع جانانه و نوزده ماه مقاومت تمام قد در مقابل استکبار جهانی ایستادند و شکست را به متجاوزان و ظالمان چشاندند.
گفتنی است در این مراسم معاون سیاسی استاندار، امیر احمدی افشار ارشد آجا در استان، سردار کوهکن مدیرکل حفظ آثار و مسئولین استانی، حضور داشتند از ۵ کتاب در عرصه ایثار و شهادت رونمایی شد.
همچنین ضمن تجلیل از دو خانواده شهید و سه جانباز حماسه سوم خرداد، در پایان نمایشگاه نقش سلحشوران ارتش در دفاع مقدس به مناسبت سوم خرداد نیز افتتاح شد.

ارسال نظرات

;