حقایقی درباره عملیات آزادسازی نبل و الزهرا

نیرو‌های لشکر فاطمیون در کنار دیگر رزمندگان مقاومت در عملیات آزادسازی شهر‌های نبل و الزهرا حضور داشتند.

شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا از سال ۱۳۹۰ و با حمله تکفیری‌ها به شهر‌های سوریه به تصرف نیرو‌های تکفیری درآمد. این دو شهرک چه از نظر استراتژی و چه حیثیتی برای رزمندگان مقاومت اهمیت زیادی داشت. نبل و الزهرا در منطقه‌ای قرار گرفته که در وضعیت کنونی حاکم بر سوریه و بخصوص جبهه شمالی از اهمیت راهبردی و سوق الجیشی برخوردار است و ازادسازی این مناطق از یکسو عقبه پشتیبانی تسلیحاتی گروه‌های مسلح و تکفیری را خالی و بیش از پیش روحیه مقاومت آن‌ها را تضعیف می‌کند و از دیگر سو زنگ ازادسازی بقیه مناطق واقع در جبهه شمالی بخصوص شهر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه را به صدا در می‌آورد و ان را سرعت می‌بخشد.

روایتی از حضور افغانستانی‌ها در عملیات آزادسازی نبل و الزهرا+ فیلم

شهر‌های نبل و الزهرا در ۲۰ کیلومتری حلب قرار داشت و دارای ۶۵ هزار نفر جمعیت است که در زمان محاصره بیش از هزار نفر از اهالی این دو شهر که اغلب کودک یا سالخورده بودند، در گلوله باران و موشک باران هر روز تروریست‌ها و نیز حملات مسلحانه گروه‌های تروریستی به محدوده این شهر‌ها به شهادت رسیدند.

محاصره، اوضاع انسانی بسیار دشواری را تا مرز گرسنگی در این دو شهر به وجود آورده بود. مردم نه دارو داشتند و نه آب و نه حتی لقمه‌ای نان که کودکان خود را سیر کنند. اغلب مردان شهر دور از خانواده در حال جنگ با تروریست‌ها بودند و و برخی از آنان تا سال‌ها خبری از خانواده‌های خود نداشتند.

فتح بزرگ سوری‌ها در نبرد آزاد سازی نبل و الزهرا از یک سو زمینه آزادسازی مناطق دیگر در ریف حلب را فراهم آورد و از سوی دیگر پیام‌های قاطعانه‌تری از مرز‌های ترکیه به ژنو خصوصا به حامیان اصلی تروریست‌های سوریه ارسال کرد.

عملیات آزاد سازی نبل و الزهرا از ۱۲بهمن ۹۴ شروع شد. روز ۱۳ بهمن شهید حاج قاسم سلیمانی به منطقه عملیاتی آمد و در جمع نیرو‌های لشکر عملیاتی قدس گیلان اعلام کرد «شما درب خیبر را شکستید و این قلعه بازنشدنی را باز کردید» و نهایتا ۱۶ بهمن۹۴ شهرکاملا آزاد شد.

روایت فتح نبل الزهرا فتح با خون بود. گروه‌های مختلف مقاومت در این عملیات حضور داشتند و فتحی همچون خرمشهر را رقم زدند. خارج شدن از محاصره این دو شهر روحیه مضاعفی به رزمندگان داد تا خود را برای عملیات‌ها و آزادسازی‌های بعدی آماده کنند.

مرکز رسانه‌ای فاطمیون به مناسبت سالروز آزادسازی این دو شهر فیلمی از حضور رزمندگان فاطمیون در عملیان فتح نبل و الزهرا منتشر کرده است.

در بخشی از این فیلم رزمنده مدافع حرم افغانستانی می‌گوید برای دفاع از حرم به سوریه آمده است و در ادامه می‌گوید من وضعیت مالی خوبی داشتم، یک شب در شبکه افق دیدم که یکی از برادران فاطمیون می‌گفت داعش فیلمی فرستاد و گفته بود حرم را خاک یکسان می‌کنیم، همانجا اشکم جاری شد و تصمیم گرفتم برای دفاع از حرم بیایم.

ارسال نظرات

;