روایت همخوانی دهه نودی‌ها

جای‌جای ایران اسلامی از خراسان و اصفهان گرفته تا گیلان و فارس و تهران این روزها صحنه همخوانی پرشور دهه نودی‌هایی است که با زمزمه سرود «سلام فرمانده» به ساحت امام عصر(عج) عرض ارادت می‌کنند.

«این روزها پرچم حماسه‌آفرینی انقلاب به دست دهه نودی‌ها افتاده، سلام فرمانده سرودی است که شهر به شهر و استان به استان و حتی کشور به کشور، تبدیل به نماد شور و شعور نسلی شده که ان‌شاءالله، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) خواهند بود. سرودی که خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب شده و همچون عصای موسی، نقشه‌های ساحران فرهنگی را نقش برآب می‌کند.»

این بخشی از یادداشت سیدرضا نریمانی ذاکر اهل‌بیت است که این روزها در آستانه اجتماع صدهزارنفری ورزشگاه آزادی رسانه‌ای شده و در عبارات و جملاتی کوتاه از سرودی گفته است که حالا حتی در دورترین روستاهای ایران زمزمه می‌شود.

«سلام فرمانده» نخستین بار در صحن مسجد مقدس جمکران توسط دهه نودی‌ها طنین‌انداز شد و سپس شهر به شهر و روستا به روستا دهان‌به‌دهان چرخید.

مهدی رسولی با انتشار پیامی در توئیتر نوشته است «من به قلب‌های معصوم شما ایمان دارم؛ شما نسل ظهورید و با سلام فرمانده دارید بزرگ می‌شوید! شمرده‌ام در هر بار خواندنتان ۱۷ بار سلام می‌دهید محضر فرمانده! حالا اگر در اجتماع ۱۰۰ هزار نفریِ پنج‌شنبه‌تان این تعداد را ضرب کنم، می‌دانید چقدر سلام می‌شود؟! سلام‌هایی که از دل‌های معصوم‌تان پرمی‌زند و با چند قطره اشکِ زلال بدرقه می‌شود، نمی‌دانید لابه‌لای جمعیت چقدر خواستنی می‌شود؟! قربانِ این استغاثه بی‌نظیر و بی‌ریای شما… می‌دانید چقدر قیمتی شده‌اید؟! ورزشگاه آزادی می‌شود محفل استغاثه آقاجان! ما می‌آییم… به نیت استغاثه و… با این حساب که پاسخ فقط یک سلام از این چند صدهزار سلام را بدهید! و می‌دانیم آقاجان! سلامِ شما اگر با قیام ما همراه شود، معنایش این است؛ خداحافظ دنیایِ تاریکِ بدون مهدی…»

چند روز پیش بود که حاج محمود کریمی هم با انتشار یادداشتی از کودکان و نوجوانان خواست تا در مراسم اجرای سرود سلام فرمانده ورزشگاه آزادی تهران شرکت کنند پس‌ازآن چند تن از ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز با انتشار پیام‌های تصویری و مکتوب جداگانه از خانواده‌ها و کودکان دعوت کردند تا در این مراسم حضورداشته باشند.

«سلام به فرمانده» از نصف جهان تا تهران/ عرض ارادت ملت به امام امت

نماهنگ «سلام فرمانده» هم با صدای رضا هلالی، محمدحسین پویانفر و همخوانی کودکان و نوجوانان که چندی پیش توسط مرکز موسیقی مأوا در جشن بزرگ «عزیزم حسین (ع)» اجرا شده بود، در آستانه اجتماع بزرگ خانوادگی «سلام فرمانده» در ورزشگاه صدهزارنفری آزادی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

اجتماع بزرگ خانوادگی «سلام فرمانده» روز پنجشنبه ۵ خرداد در تهران و در ورزشگاه صدهزارنفری آزادی، برگزار می‌شود.

این مراسم خانوادگی با حضور خانواده‌ها و دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها و همراه با اجرای سرود «سلام فرمانده» با حضور ابوذر روحی خواننده اثر برگزار خواهد شد.

این بزرگ‌ترین اجتماع همخوانی این سرود است که تدارک دیده‌شده و رئیس پلیس راهنمای و رانندگی تهران از پیش‌بینی حضور جمعیت ۳۰۰ هزارنفری برای شرکت در اجتماع سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی خبر داده است.

این در حالی است که دو روز پیش ظرفیت حضور در اجتماع خانوادگی «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی تکمیل شد. بر اساس این گزارش، در کمتر از ۷۲ ساعت از شروع ثبت‌نام برای حضور در اجتماع خانوادگی سلام فرمانده در ورزشگاه آزادی، ظرفیت تکمیل شد و امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد.

«سلام به فرمانده» از نصف جهان تا تهران/ عرض ارادت ملت به امام امت

 

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمای و رانندگی تهران تمهیدات ترافیکی برای برگزاری مراسم سرود «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی را تشریح کرده و گفته است: احتمال این را می‌دهیم که از شهرهای اطراف افراد بخواهند که در این مراسم شرکت کنند و این موضوع، شرایط ترافیکی کاملاً متفاوتی را در محورهای منتهی به ورزشگاه رقم می‌زند.

وی توصیه کرده است که افراد اولاً از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. دوماً زودتر از ساعت اعلام‌شده در مراسم شرکت کنند. همچنین افرادی که می‌خواهند با خودرو خودشان به ورزشگاه بیایند قبل از ساعت ۱۲ در ورزشگاه حاضر باشند تا بتوانند از پارکینگ‌های خود ورزشگاه و در مرحله بعدی از پارکینگ‌های رینگ اول استفاده کنند.

 

زمزمه «سلام فرمانده» از خراسان تا تهران

گلستان؛ اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط دختران والیبالیست

 

و اما در استان گلستان دختران والیبالیست دهه نودی گرگان با خواندن سرود «سلام فرمانده» روز غرور آفرین پیروزی خرمشهر را گرامی داشتند.

همچنینن سربازان دهه نودی شهرستان کردکوی به مناسبت سالروز آزاد سازی خرم شهر، سرود زیبای سلام فرمانده را در یادمان شهدای گمنام این شهرستان اجرا کردند.

خراسان شمالی؛ اجرای سرود «سلام فرمانده» از روستای کوشکی ترکمن تا روستای فتح‌الله

 

 

 

دانش آموزان دهه نودی مدرسه شهید چمران در روستای کوشکی ترکمن خراسان شمالی سرود «سلام فرمانده» را همخوانی کردند.

 

سرود سلام فرمانده این روزها توسط گروه‌های مردمی بسیاری اجرا و منتشر می‌شود. این سرود حماسی اکنون به دورترین روستاها نیز رسیده است.

در این راستا کودکان روستای فتح الله از دهستان شیرین سو خراسان شمالی در قالب گروه سرود نورالزهرا اقدام به اجرای این سرود کردند.

کرمانشاه؛ تمرین سرود «سلام فرمانده» در محلات محروم

 

 

 

 

به همت گروه‌های اجتماعی جهادی فعال در محلات محروم کرمانشاه، نوجوانان محلات محروم شهرک چمن زین العابدین (ع) و شهرک صادقیه با پیوستن به پویش اجرای سرود «سلام فرمانده» برای شرکت در سرودخوانی جمعی محلات آماده می‌شوند.

 

 

 

 

همچنین پویش اجرای سرود سلام فرمانده به مدارس قصرشیرین رسید. مدرسه شاهد شهدای روندی از پیشروهای اجرای این پویش در قصرشیرین بوده است.

 

 

 

 

جمعی از نوجوانان محله کم‌برخوردار ملاحسینی کرمانشاه به صورت خود جوش سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند.

چهارمحال و بختیاری؛ اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط دهه نودی‌ها

 

 

 

 

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری اجتماع دهه نودی ها در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این اجتماع با حضور حاج ابوذر روحی در شهرکرد برگزار شد.

وی به پویش «سلام فرمانده» اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۰۰ اثر از مدارس استان به دبیرخانه این پویش ارسال شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: ۸ اثر از آثار رسیده به عنوان برگزیده انتخاب شده است.

ارسال نظرات

;