وقتی بنیاد شهید بازی رسانه های معاند را می خورد؛

از اختلاس در بنیاد شهید تا صف فروش سهام؛ ماجرا چه بود؟

مطالب منتشر شده در فضای مجازی طی روزهای اخیر درباره اختلاس در مجموعه بنیاد شهید، نشان از بازی خوردن مدیران بنیاد در طرح ریزی رسانه های بیگانه دارد.

ماجرا از آنجایی شروع نشد که قاضی زاده هاشمی خبر از اختلاس در زیرمجموعه های بنیاد شهید را داد، بلکه پیش از آن رسانه ی سازمان جاسوسی آمریکا یعنی VOA این مطلب را منتشر کرد. سپس مدیرعامل بانک دی در واکنش به این موضوع گفت موضوع در دست بررسی است. بازی زمانی وارد فاز اصلی خود شد که قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید با اظهارات خود بر این آتش دمید. 

اظهارات او که به نقل از مدیرعامل بانک دی مطرح شد نشان از نوعی بی تدبیری بانکی و عدم شناخت فضای بانک داری دارد.
همچنین او گفت که تعدادی از مدیران بانک دی در زندان هستند. در حالی هیچ اسمی از این اشخاص و اشاره ای به روند قضایی آنان نشد که شائبه هایی از صحت این موضوع ایجاد گردید. دولت انقلابی سیزدهم بارها عنوان کرده و نشان داده است که با جریانات فاسد و فسادزا برخورد خواهد کرد و قوه قضائیه نیز همواره برخورد فوری و حتی خارج از نوبت برای چنین موضوعاتی را اعلام نموده است. پس بهتر می بود به جای آنکه این سخنان در فضای عمومی و رسانه ای جامعه مطرح شود از طرق قانونی پیگیری و نتیجه به مردم و خانواده های معزز شهدا و جامعه ایثارگری منعکس می گردید. چراکه اگر اختلاسی صورت گرفته باشد باید از سوی قوه قضائیه اعلام شود تا جامعه دچار التهاب نگردد. امروز بر کسی پوشیده نیست که دشمن به بهانه های مختلف به دنبال ایجاد آشوب و التهاب در جامعه است، از این رو عدم توجه مدیران به موضوعات مختلف می تواند هزینه های سنگینی به بار بیاورد.
اما متاسفانه این موضوع به دست مایه شبکه های معاند و مخالف نظام تبدیل شده تا جایی که شبکه های ایران اینترنشنال و VOA بارها به آن پرداخته و تلاش کرده اند نظام جمهوری اسلامی را فاسد و رده های بالا ناکارآمد توصیف نمایند. 
جای تعجب است زمانی که زمین بازی به این روشنی قابل رویت است چرا مدیران ارشد نسبت به موضوعات مطرح شده حساسیت نداشته و با بی تدبیری در اطلاع رسانی در زمین دشمن بازی می کنند.
یکی دیگر از نمونه های این موضوع را می توان در سهام بانک دی جستجو کرد. پس از پیگیری های زیاد بالاخره نماد بانک دی در حالی باز شد که اگر اقدامات مدیریتی مناسب صورت نمی گرفت این بانک یا ادغام و یا منحل می گردید. با این حال اظهارات رئیس بنیاد شهید باعث شد صف خرید سهام بانک دی به صف فروش تبدیل گشته و با ایجاد فضا برای جولان دلالان، سهامداران متضرر شوند. 
چیزی که در این میان وجود دارد عدم توجه لازم به منافع کشور و خانواده های شهداست. منافع کشور در بازی های رسانه ای خارج نشینان چنان دست مایه قرار می گیرد تا موجب آشفتگی، ناامیدی و سردرگمی مردم و به تبع آن ایجاد فاصله میان آنان و نظام گردد. از سویی دیگر خانواده های شهدا به عنوان سهامدارن اصلی بانک دی در گیر و دار چنین رفتارهایی، متضرر اصلی بوده و سرمایه های ناچیز خود را نیز در همین بازی ها از دست می دهند. 
مدیران ارشد بنیاد باید بدانند بر چه مسند مهمی نشسته اند و دشمنان چگونه برای ضربه زدن به نظام و آرمان های آن برنامه ریزی و عملیات رسانه ای و روانی انجام می دهند.

امین

قاضی‌زاده‌هاشمی برای اثر گذاری بر یک گزارش جامع از باب تخلفات مدیریتی‌اش، فرار به جلو کرده. گزارشی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

ارسال شده در : 1 تیر 1401 ساعت 17:14


مفسر

زمین روشن است، باید دید جای دوست و دشمن عوض نشده باشد؟!!! به نظر می‌رسد اصل تمام این شامورتی‌بازی‌های این آقایان و تیمشان ، برای سرپوش گذاری بر ناکارآمدی‌شان بوده و صد البته خالی کردن جیب سهامداران از جهل آنها. آنچه که نهادهای امنیتی باید بررسی کنند، ارتباطات پنهان و آشکار بخش اجرا با سفته‌بازان و دلالان است. این آقایان بقدری نسبت به متن کار در بنیاد عقب هستند که حتی زبان بسته ها نمی‌دانند امروز حتی یک مدیر بانک دی چه فعلی، چه سابق و چه اسبق هم در زندان نیست. اگر هست اسامی را منتشر کنید. آقایان همیشه مدعی ، وقتی دیتای دریافتی شما چرت و پرت است، خروجی‌اش هم می‌شود همین مهملات. پس بیایید و رو راست باشید و دقیق توضیح بدهید ببینیم این مطالب را برای چه گفته اید؟ ۹ ماه است آمده‌اید و هی آی دزد، آی دزد می‌کنید؟ اصلا" فرض محال گیریم که دزد‌. پس شما و تیمتان چه کرده اید؟ چرا قوه قضاییه را ورود نمی دهید؟ خیلی سریع و صریح این را شفاف به جامعه ایثارگری توضیح بدهید. اسامی نفرات، مستندات تخلف و مدیرانی رانتی را به دادگاه و مردم معرفی کنید یادتان باشد که شما بر مسند مدیریت جامعه ایثارگری انتخاب شده اید تا کار کنید و این را هم بدانید که عملکرد کاری شما توسط جامعه ایثارگری پایش خواهد شد نه صرفا" دزدگیر بودن شما که اگر درست عمل کنید همین هم بهترین کار است. باید از خانواده های شهدا و جانبازان خجالت کشید و کار کرد، پس بکشید و کار کنید، نه فقط حرف و حرف و حرف!!!

ارسال شده در : 2 تیر 1401 ساعت 08:08


محسن

مهم است خواهشا منتشر کنید که بدانند مردم می فهمند. دادستان محترم تهران در اخبار 20 و سی اعلام کرد 9 مدیر بانک دی زندانی هستند. وقتی اومد بیرون گفتند آقا اشتباه کردید یک مدیر بانک دی هم زندان نیست. داستان از اینجا آغاز می شود برای 10 نفر قرارهایی بدون پشتوانه از 50 میلیارد تومان تا 400 میلیارد تومان صادر تا نتوانند تامین کنند و دقیقا 10 نفر مدیر از یک شب تا 7 ماه راهی اوین کردند این را از جایی متوجه شدم که یکی از بازداشت ها که نفر چهارمی بود این را به من گفت و خواست شماره کنم که 9 نفر راهی زندان شوند و همین اتفاق هم افتاد. این گونه دادن خبر غلط در محافل عمومی بدبختی، ظلم، بی آبرویی، تحمیل هزینه، کوتاه کردن عمر، و ... را برای مدیران زحمت کش و بی گناه که دو. نفر آنها را می شناسم در پی داشت. البته روی این پرونده موارد مشابه دیگری هم بود که اگر ضرورت یافت اعلام خواهم کرد

ارسال شده در : 8 تیر 1401 ساعت 16:06


ارسال نظرات

;