چوب گمرک لای چرخ ولیچر مخصوص جانبازان

ویلچرها برای جانبازان خریداری شده و خودرو و یا جنس لوکس نیستند که در انبارهای گمرک دپو شوند.

تامین نیازهای اساسی جانبازان و ایثارگران در حوزه درمانی به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. موضوعی که گاها به دلیل عدم تحقق، با اعتراضات جانبازان همراه است.
این در حالیست که موضوعاتی ازین قبیل، کمترین وظیفه یک نهاد مشخص و معین  برای خدمت رسانی به جامعه هدف خود است.
رفع نیازهای ایثارگران که عمر و سلامتی خود را برای حفظ این مرز و بوم گذاشته اند، از  اصلی ترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران است. اما هر از گاهی اخباری از مشکلات این قشر مطرح می شود که بررسی آن  نیازمند همت جمعی و همکاری نهادها و سازمان های درگیر است.
در پی ارائه اعتراضات متعدد و مراجعات مکرر تعدادی از جانبازان به دفتر شهید نیوز/ شهیدخبر، این پایگاه خبری پیگیر موضوع عدم تامین ویلچرهای مخصوص ایثارگران قطع از ناحیه هر دو پا از مسئولین بنیاد شهید شد.
عبدالرضا عباس پور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار شهید نیوز/شهیدخبر گفت: جانبازان عزیز قطع از ناحیه هر دو پا نیازمند ویلچرهای مخصوصی هستند که از خارج از کشور وارد می شود.
وی با بیان اینکه دو سال از خرید و پرداخت هزینه ویلچرهای مذکور از کشور آلمان می گذرد و این ویلچرها در انبار گمرک دپو شده اند اظهار داشت: با اینکه این ویلچرها به صورت قانونی و طبق ضوابط خریداری و وارد شده اند، اما گمرک از ترخیص آن ها طی مدت دو سال گذشته ممانعت به عمل آورده است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای روشن شدن موضوع و تحویل ویلچرها پیگیری های جدی از سوی رئیس و مجموعه بنیاد شهید صورت پذیرفته اما تا کنون جواب روشنی به بنیاد داده نشده است.
وی با اشاره به کارشنکی و عدم پاسخگویی شفاف گمرک تصریح کرد: این محموله شامل 500 عدد ویلچر است که جانبازان به آن ها احتیاج دارند که عدم تحویل آن ها طبیعتا باعث بروز شکایت و نارضایتی شده است.
عباس پور با بیان اینکه در وضع موجود قادر به پاسخگویی به نیاز جانبازان نیستیم گفت: ویلچرها برای جانبازان خریداری شده و خودرو و یا جنس لوکس نیستند که در انبارهای گمرک دپو شوند. ما به جانبازان تعهد داریم و این موضوع باعث نگرانی مجموعه بنیاد شده است.
وی افزود: یک نفر به صورت مشخص از معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید مامور پیگیری از گمرک و حل مشکل تعیین شده که علیرغم پیگیری های مکرر، موضوع همچنان بلاتکلیف است.

در همین زمینه یکی از جانبازان 70 درصد کشورمان در گفتگو با خبرنگار شهید نیوز/شهیدخبر گفت: دو سال است که برای دریافت ویلچر از بنیاد شهید پیگیری می کنم اما همه پیگیری هایم بی فایده بوده است.
وی با بیان اینکه ما را بین گمرک و بنیاد شهید پاس کاری می کنند اظهار داشت: هربار که به بنیاد مراجعه می کنم، می گویند نتوانستیم ویلچرها را ترخیص کنیم و دو سال است که همین جواب را می شنویم. ما به این ویلچرها نیاز داریم و نمی دانیم به کجا باید مراجعه نماییم و حداقل نطالبه خود را چگونه محقق کنیم.

محمدرضا عسکری( جانبازنخاعی تهران)

باسلام. ممنون از شهید نیوز که حرف ما را از طریق رسانه خوبشان فریاد زدند. انصافا بنیادشهید و بعد گمرک و شاید وزارت بهداشت در خرید و واردات ویلچر فعال و مناسب که جزئی از زندگی ما جانبازان است، قصور و کوتاهی دارند و غیر از شعار و وعده، عملکرد قابل ملموسی از آنها دیده نشده. خوب است گزارشگر آن رسانه برای پی بردن به عمق فاجعه و نبود ویلچر و انفعال مسئولین متولی، با مراجعه به جانبازان نخاعی و ویلچری و حتی عزیزانی که از پروتز استفاده می کنند از وضعیت بغرنج عزیزان جانباز که به خاطر مصالح کشور دم فرو بسته اند، گزارشی تهیه و منتشر نماید تا بلکه در این زمینه فرجی حاصل گردد. بازهم از مدیرمسئول عزیز و پرسنل و خبرنگاران شهید نیوز به سهم خودم سپاسگزارم. خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند. یاعلی

ارسال شده در : 11 مرداد 1401 ساعت 12:42


ارسال نظرات

;