زمینه فعالیت باند پاشنه بلندها چه بود؟

ضربه سخت اطلاعات سپاه به سرشبکه باند بین‌المللی قاچاق انسان، زدن یک تیر با دو هدف بود.

مرتضی سیمیاری طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: اواخر تیرماه امسال پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه در چند سلسله عملیات پیوسته، یک شبکه قاچاق زنان و دختران را در اربیل عراق متلاشی کردند. برخی از اعضای رده بالای این تشکیلات بین‌المللی هم با رصد چندماهه در هنگام عبور غیر قانونی از مرز دستگیر شده‌اند. بخش دردآور این ماجرا آن است که برخی از دختران اغفال شده به دست این باند به دلیل رفتار وحشیانه قاچاقچیان و سوء استفاده مکرر از این افراد دست به خودکشی زده و ضربات جبران‌ناپذیری به خود و خانواده این افراد وارد شده است.

سازمان اطلاعات سپاه توانست با تعقیب و مراقبت چند ماهه، سرشبکه این باند قاچاق را در خارج از مرزها شناسایی و با استفاده از روش‌های خاص اطلاعاتی، عوامل آن را یکی پس از دیگری دستگیر کند. ضربه سنگین به این شبکه قاچاق که با موساد نیز همکاری داشته است، باعث شگفتی عوامل مزدور دشمن شده است. متأسفانه این باند در دوران فعالیت با هدایت دو فرد در خارج از کشور و یک رابط در داخل، شبکه خود را گسترده کرده و توانسته بود با اغفال برخی دختران ایرانی آن‌ها را در بازارهای اقلیم کردستان به فروش برساند.

نکته قابل توجه در مورد این گروه قاچاقچی آن است که برخلاف سایر کارتل‌های فساد و فحشا، این باند با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی سعی داشته است با قبح‌زدایی از روابط جنسی نامشروع و انتشار آن در فضای مجازی و نیز کمپین‌های ضد اخلاقی به نرمالیزه کردن رفتارهای ضد ارزش‌های اسلامی و عرفی در جامعه دست بزند، هدف این باند آن بود که با آلوده‌سازی اجتماعی و غیرت‌زدایی، روابط خانوادگی را سست و ارزش‌های پوچ غربی را جایگزین رفتارهای شرعی و عرفی در جامعه کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۱ در دیدار برخی فرماندهان گردان‌های عاشورا از طرح دشمن برای عملیات نرم علیه ارزش‌های اسلامی پرده برداشته و فرمودند: «دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط و فرهنگ فساد و فحشا سعی می‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند، یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک «شبیخون فرهنگی» یک «غارت فرهنگی» و یک «قتل عام فرهنگی» است. امروز دشمن این کار را با ما می‌کند.»

تعریف اصطلاح شبیخون فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی نشان می‌داد که معظم له به عمق عملیات راهبردی دشمن پی برده و دست آن‌ها را به خوبی خوانده بودند. متأسفانه در تمامی سال‌های گذشته نهادهای متولی در امور فرهنگی و اجتماعی در اجرای فرامین و مأموریت‌های تدوین شده از سوی حضرت آقا غفلت کرده و سرویس‌های اطلاعاتی دشمن از این خواب زمستانی متولیان بهره‌برداری لازم را کرده است.

موسسه رند که یک سازمان مطالعاتی در حوزه مسائل راهبردی و امنیتی است، ۲۰ سال پیش کتابی درباره «جنگ‌های شبکه‌ای» منتشر کرده است که جمله کلیدی این کتاب آن بود: «در جنگ‌های فردا، برنده کسی نیست که بزرگ‌ترین بمب‌ها را دارد، کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد.» این روایت بهتر در شب ضربه اطلاعاتی به دشمن در اقلیم کردستان به خوبی نقش خود را نشان داد.

پس از آنکه قوه قضائیه از اعلام حکم اعدام یکی از گردانندگان این شبکه قاچاق خبر داد، رسانه‌های ضد انقلاب سعی کردند با جعل خبر این فرد را یک اقلیت جنسی نشان بدهند و حکم اعلام شده برای او را غیر منصفانه بخوانند. این عملیات رسانه‌ای مشترک به دست بازوی جنگ روانی موساد (اینترنشنال) و اینتلیجنس سرویس انگلیس (بی‌بی‌سی) نشان داد که مثل همیشه شبکه اطلاع رسانی دشمن مدافع قاتلان، قاچاقچیان و تروریست‌هایی است که در برابر مردم ایران صف آرایی کرده‌اند.

ضربه سخت اطلاعات سپاه به سرشبکه باند بین‌المللی قاچاق انسان، زدن یک تیر با دو هدف بود. این عملیات سنگین نشان داد که مدافعان امنیت کشور در برخورد با هتک حرمت به ناموس مردم با هیچ کس تعارف نداشته و به سخت‌ترین شیوه ممکن با آن برخورد می‌کند، از سویی ضربه به این تشکیلات علاوه بر خاموش کردن چراغ یک واحد عملیاتی دشمن، منابع مالی سیاه آن‌ها را نیز زیر ضربه برده است. بر اساس برآوردهای صورت گرفته در مطالعات دیوید کامپانیا میزان درآمدهای سیاه قاچاق زنان در سال بیش از ۲ میلیارد دلار بوده است.

ریچارد هاویت، تهیه کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا سال ۱۳۹۵ گفته بود تا زمانی که غرب در داخل ایران شعبه‌ای برای دفاع از منافع رژیم صهیونیستی، حقوق بشری‌ها و ضد انقلاب نداشته باشد امکان نفوذ نخواهد داشت. این افسر ارشد اطلاعاتی ادعا کرده بود که ایجاد اهرم سیاسی در داخل ایران باعث می‌شود ساختار امنیتی در خاورمیانه تغییر کند! کور کردن چشمان هدایت‌کننده «باند پاشنه بلندها» در اقلیم کردستان سومین ضربه به موساد در کمتر از یک سال عملیات برون مرزی به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) است؛ در عملیات اول دو شاخه این گروهک تروریستی در قلب اروپا منهدم و در عملیات دوم لانه آن‌ها در کردستان عراق پاکسازی شد، ضربه سوم این بار قوه هدایت دشمن در جنگ ادراکی را هدف قرار گرفته است. این بازی درخشان همچنان ادامه دارد.

سحر

درود بر رزمندگان عرصه فرهنگ

ارسال شده در : 15 شهریور 1401 ساعت 22:57


ارسال نظرات

;