رایزنی پهپادی تل آویو و قطر درباره ایران

خبرنگاران صهیونیستی دیدار رئیس ستاد ارتش این رژیم و همتای قطری در ناوگان پنجم آمریکا در بحرین را تأیید کردند.

خبرنگاران صهیونیستی در گزارش‌های خود به صحت گزارش‌های عربی و غیر عربی درباره دیدار «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و همتای قطری «سالم بن حمد بن عقیل» در ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اشاره کردند.

بر اساس گزارش «القدس»، در حالی که رسانه‌های صهیونیستی تنها به انتشار منقول این خبر کفایت کردند خبرنگاران این رژیم در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که از دیدار برگزار شده در روزهای اخیر آگاه بوده‌اند و به دلیل محدودیت نظامی اجازه انتشار این خبر را نداشته‌اند.

این خبرنگاران افزودند، دیدار مذکور برای بحث درباره «تهدید پهپادی ایران، پیوستن به ائتلافی منطقه‌ای برای مقابله با این تهدیدات و امکان نصب رادارهای هشدار پیشرفته اسرائیل در قطر» صورت گرفته است.

از سوی دیگر، «فایننشال تایمز» به نقل از افراد مطلع،‌ مدعی شد قطر نقش خود را برای میانجیگری بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران تشدید کرده است.

به ادعای این روزنامه انگلیسی، قطر به درخواست واشنگتن و تهران به عنوان یک واسطه عمل کرده و مذاکرات در پایتخت اتریش را تکمیل می‌کند تا بین دشمنان دیرینه اعتمادسازی کند.

طبق این گزارش، دوحه پیام‌هایی را بین بازیگران اصلی منتقل کرده و برای رفع نگرانی‌های ایران، از جمله موارد مربوط به درخواست این کشور مبنی بر ارائه تضمین از سوی دولت بایدن در این خصوص که هیچ دولت آینده ایالات متحده نمی‌تواند به‌طور یکجانبه از توافق، مانند ترامپ خارج شود، تلاش کرده است .

منبع: فارس

ارسال نظرات

;