نخبه های اقتصاد!

سخنگوی دولت: چون نرخ ارز تامین کالاهای اساسی ثابت ( به نرخ ۲۸ هزار تومان) است، نرخ‌های آزاد و تلگرامی اثری بر کالاهای سفره مردم نخواهد داشت.

افزایش قیمت کالاهای سفره مردم به بهانه افزایش نرخ ارز بازار آزاد با توجه به تامین ارز با نرخ ۲۸۰۰۰ تومانی تخلف است.

 

▪️این سخنگو همانی است که اردیبهشت ۱۴۰۱ و پس از گران شدن هفت کالای اساسی توسط دولت با قاطعیت به مردم اعلام می کرد گران شدن این کالاها موجب گرانی سایر کالاها نخواهد شد و اگر سایر کالاها گران شود تخلف است و دولت مانع این تخلف خواهد شد و با متخلف برخورد خواهد کرد!!

 

▪️این که یک فارغ التحصیل حقوق این قدر با اعتماد به نفس و قاطعیت، بدیهیات اقتصاد ایران را نادیده بگیرد و نداند که موج گرانی در بازار، تابع نظرات دولت و سخنگوی آن نیست اشکالی ندارد،

 اما این که برای چندمین بار در برابر رسانه ها،مطالبی کاملا غلط( که مردم غلط بودن آن را به چشم دیده و لمس می کنند) را درباره معیشت جامعه بیان کند، چند اشکال بزرگ ایجاد می کند:

۱) آبروی دولت با چنین سخنگویی به باد می رود...

۲) بهترین بهانه را برای تبلیغ علیه اسلام و نظام(و متهم کردن آن به دروغگویی )برای دشمن و رسانه های آن ایجاد می کند...

۳) اعتماد جامعه به ج.ا.ا را کاهش می دهد.

۴) دشمنان اسلام و انقلاب و نظام را "شاد و زیاد" می کند.

 

🔹تجربه ۴۵ سال اخیر ( و حتی عصر پهلوی ) نشان داده که:

۱) هیچ دولتی در مهار گران فروشی موفق نبوده است.

۲) وقتی قیمت ارز به هر علتی گران شود تاثیرات روانی و حقیقی آن موجب افزایش قیمت اغلب کالاها و خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

🔹 لازم است رئیس جمهور مطالعه چند جزوه و کتاب با موضوع "مبانی علم اقتصاد" ، "تاریخ اقتصاد ایران" و "سرنوشت چوپان دروغ گو " را به سخنگوی دولت و برخی دیگر از همکاران خود توصیه کند.

 

▪️ظاهرا آقای رئیسی تذکر علنی رهبر انقلاب درباره ضعف رسانه ای دولت را نشنیده گرفته و یا فراموش کرده اند!

 

✍ محمد صادق کوشکی

 

 

ارسال نظرات

;