اولین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد

اولین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش شهید نیوز به نقل از «ایثار»، اولین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر با حضور دکتر رضا مراد صحرائی وزیر آموزش و پرورش، دکتر هاشم صابریان مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای عضو ستاد شاهد و ایثارگر در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد.
در این جلسه دکتر صحرائی وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از برگزاری جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر اظهار داشت: دو رسالت ما رسیدگی ویژه به امور تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان طرح شاهد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که با توجه به تاثیرپذیری مدرسه از جامعه نقش دومی مهمتر است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: با توجه به اهمیت و حفظ قداست مدارس شاهد به عنوان الگوی انقلاب و پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید توجه ویژه‌ای به اجرای منشور اخلاقی برای پیشگیری از آسیب‌های تربیتی مد نظر قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه بر لزوم همکاری فعال بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص محافظت از وضعیت علمی و تربیتی دانش‌آموزان مدارس شاهد بخصوص طرح شاهد تاکید کرد.
صحرائی همچنین تاکید کرد: نقش والدین و مشارکت آنان در مدارس بسیار مهم است که باید از ظرفیت آنان برای کیفیت بخشی به مدارس شاهد استفاده و کیفیت آموزش و پرورش را مساله اولیا کرد.
وی در پایان افزود: تاسیس هنرستان شاهد خصوصا در کنار کارخانجات و مرکز صنعتی، تولیدی، بهداشتی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه‌های مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است.
در ادامه این جلسه دکتر هاشم صابریان مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با استناد به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) بر اهمیت امور فرهنگی و آموزشی طرح شاهد و توجه ویژه به مدارس شاهد تاکید کرد و اظهار داشت: مدارس شاهد به عنوان پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بنیاد و آموزش و پرورش باید به تقویت امور آموزشی و فرهنگی این مدارس توجه ویژه‌ای کنند.
مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: در سال تحصیلی جدید برنامه‌های مشترک بنیاد و آموزش و پرورش نقش مهمی در تقویت مدارس شاهد خواهد داشت.
صابریان در پایان گفت: مدارس شاهد جایگاه علمی، آموزشی و فرهنگی فرزندان شاهد و ایثارگر است و با برنامه‌ریزی دقیق اجرای برنامه‌های مطلوب فرهنگی و آموزشی زمینه تشویق و ترغیب ایثارگران به ثبت‌نام فرزندان شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد ایجاد خواهد شد.

ارسال نظرات

;