چرا کودکستان‌ها شهریه‌ نامتعارف طلب می‌کنند؟

سال تحصیلی پیش رو، سومین سالی است که توتک به صورت جدی بر روند قیمت گذاری خدمات کودکستان‌ها ورود خواهد کرد و این انتظار می‌رود مشکلات سال‌های قبل به طور محسوسی کاهش یابد.

 مالی که دارند، کودکستان را انتخاب کنند.

 

اگر چه در دو سال اخیر با ساماندهی و درجه بندی کودکستان‌ها، روند نرخ گذاری شهریه این مراکز سر و سامان بهتری پیدا کرده اما دو دلیل عمده همچنان راه تخلف را برای مدیران کودکستان‌ها باز گذاشته است.

 

دلیل اول اینکه بسیاری از خانواده‌ها با هر وضعیت مالی چه در کلان شهرها، چه در شهرهای کوچک، اطلاع زیادی از درجه بندی کودکستان‌ها و چگونگی نظارت بر این مراکز نداشته و یا امیدی به پیگیری نهادهای نظارتی ندارند.

 

دلیل دوم تخلف‌های پیش آمده در سال گذشته، انجام خدماتی است که در طول سال تحصیلی به خانواده‌ها پیشنهاد می‌شود؛ خدماتی که هزینه آن هم چندان با نظارت توتک تعیین نمی‌شود. در ارائه بسیاری از این خدمات که به نوعی خدمات لاکچری محسوب می‌شود؛ هیچ اجباری برای خانواده‌ها وجود ندارد اما والدین به دلیل حساسیت برخورد با کودکان خردسال زیر هفت سال خود، ناچار می‌شوند این خدمات را تهیه کنند.

 

با این حال، سال تحصیلی پیش رو، سومین سالی است که توتک به صورت جدی بر روند قیمت گذاری خدمات کودکستان‌ها ورود خواهد کرد و این انتظار می‌رود مشکلات سال‌های قبل به طور محسوسی کاهش یابد.

 

منبع: مهر

ارسال نظرات

;