بحران در دانشگاه شاهد همزمان با اعتراضات به نتایج آزمون دکتری

پس از حاشیه های فراوان رئیس دانشگاه شاهد، احمد چلداوی در ماههای اخیر، با اعلام نتایج آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳، ابهامات و اعتراضات فراوانی در خصوص نحوه نمره دهی مصاحبه علمی داوطلبین دکتری در این دانشگاه به گوش می رسد.

اعتراضاتی که نشان از تضییع حقوق تعداد از داوطلبین این آزمون دارد. 

 

این داستان وقتی پیچیده تر می‌شود که اخیراً خبر پذیرش یکی از مدیران میانی دانشگاه شاهد، شگفتی همگان را برانگیخته است.

 

شایان ذکر است روند پذیریش در مقطع دکتری تخصصی این دانشگاه بر اساس قوانین به این صورت است که داوطلبین پس از پذیرش در آزمون کتبی، جهت انجام مصاحبه تخصصی و عمومی چند برابر ظرفیت به دانشگاه و گروه های تخصصی معرفی و پس از بررسی پرونده متفاضیان بر اساس سوابق تحصیلی، مقالات پژوهشی، ثبت اختراع و .... نمره دهی صورت گرفته و اسامی به وزارت علوم ارسال میشود.

 

دانشگاه شاهد روزگاری نه چندان دور، یک مرکز علمی بدون حاشیه و معتبر در بین دانشگاه های کشور بود، ولی از زمان ریاست احمد چلداوی درگیر حواشی متعددی گردیده

هم اکنون باید دید با شروع روند تغییر روسای دانشگاه ها توسط وزیر علوم، سعید اوحدی بعنوان متولی این دانشگاه، چه تصمیمی در قبال این حواشی خواهد گرفت!

رسانه شهیدنیوز ضمن احترام به کادر علمی معظِم دانشگاه شاهد از مدتها قبل در خصوص مدیریت پرحاشیه این دانشگاه، خطرات و خسارات ادامه این روند و نارضایتی ها، تذکرات مقتضی را به مسئولین بنیاد شهید، گوش زد نموده است.

ارسال نظرات

;