رئیس بنیاد شهید در دیدار با مدیرمسئول شهید نیوز:

رسانه‌ها نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند

سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با مسئولین «شهیدنیوز» بر اهمیت نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید و از حمایت مستمر و رفع مشکلات جامعه هدف به ویژه خانواده‌های شهدا، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این بنیاد یاد کرد.

در این دیدار، مسائل مرتبط با نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تعامل بیشتر با خانواده‌های شهدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس بنیاد شهید در این دیدار، بر لزوم تقویت ارتباط رسانه‌ها با جامعه ایثارگران تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای فرهنگی، می‌توانند نقش بسزایی در ترویج ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه ایفا کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به جامعه هدف، به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: حمایت مستمر از خانواده‌های شهدا در اولویت تمامی برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد است. رسانه‌ها با بازتاب مشکلات و دغدغه‌های این قشر از جامعه می‌توانند در تحقق این هدف نقشی مهم ایفا کنند.

سعید اوحدی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نه‌تنها یک مفهوم است، بلکه می‌تواند به‌عنوان یکی از ارکان اصلی هویت ملی و اجتماعی ما در مقابل تهدیدات فرهنگی و اجتماعی دشمنان ایستادگی کند. در این زمینه، رسانه‌ها باید به‌صورت مستمر و هدفمند در نشر این مفاهیم تلاش کنند.

وی همچنین به ضرورت استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: «بنیاد شهید آمادگی دارد تا با همکاری رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی، از ظرفیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط بهتر با نسل جوان و ترویج ارزش‌های ایثارگری استفاده نماید.

در پایان این دیدار داود حسین‌زاده فضل، فرزند شهید و مدیرمسئول «شهیدنیوز» با تأکید بر تعهد این رسانه در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اعلام آمادگی کرد که «شهیدنیوز» به‌عنوان پلی میان بنیاد شهید و خانواده‌های ایثارگران، دغدغه‌ها و مشکلات آنان را به مسئولان منتقل کند و از طریق برنامه‌های مشترک با بنیاد شهید، الگوهای موفق ایثار و شهادت را به جامعه، به‌ویژه نسل جوان، معرفی نماید.

ارسال نظرات

;