همنوایی بسیج دانشگاه شاهد با دغدغه شهید نیوز

سازه یادمان شهدای دانشگاه را ترمیم کنید نه تخریب و تعویض

پس از درج خبر شهیدنیوز مبنی بر جابجایی و تخریب و طرح نوی یادمان شهدای مدفون در دانشگاه شاهد با هزینه سرسام آور و حذف المان ایثار از آن؛ بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد به این خبر واکنش نشان داد.

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد طی نامه ای خطاب به احمد چلداوی ریاست این دانشگاه ضمن تذکر پیام مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدا نوشته است که دفن شهدا در این دانشگاه در سال ۱۳۸۹طرحی نوین در میان دانشگاه های کشور بوده که المان آن برگرفته از جریانات میدان لولو(مروارید) بحرین به عنوان نماد بی بدیل مقاومت بوده است.
در ادامه این نامه با انتقاد از عدم اهمیت به بقای سازه و فرسودگی آن طی سال های متمادی، از چلداوی خواسته شده است که باتوجه به این موضوع، اهمیت اصل مرمت در ترمیم این سازه، به جای صرف هزینه گزاف و بازنگری مجدد که مشخص نیست مفهوم مقاومت در آن شاخص باشد و نماد  سمبلیک دانشگاه بماند؛ مدنظر باشد و صرفا بازسازی و جلوگیری از فرسایش در این اقدام مدنظر باشد.
 
مطالبه جمعیِ دانشجویان همزمان با برگزاری چهاردهمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه در این نامه سرگشاده در روز ۲۸ مهرماه طرح و امروز رسانه ای شده است.

ارسال نظرات

;