شهيد نيوز

تحقیر عربستان در ماجرای فیلم جعلی انبار موشک ها دربندر الحدیده یمن

به دنبال رسوایی که جعل فیلم "حضور یکی از فرماندهان حزب الله در یمن" برای ائتلاف متجاوز سعودی به ارمغان آورد، انتظار می رفت این ائتلاف احتیاط بیشتری در پوشش رسانه ای مسایل نظامی در یمن نشان دهد اما بر عکس، همین دیروز رسوایی بزرگتر و فجیع تر از رسوایی های قبل، به بار آورد؛ ائتلاف متجاوز این بار صحنه هایی از یک فیلم مستند آمریکایی درباره حمله به عراقرا سرقت و ادعا کرد که این ویدیو مربوط به انبار موشک های بالستیک ایران در بندر الحدیده یمن است.

درست است که حمله و تجاوز به یمن مثل تجاوز آمریکا به عراق، از همان نخستین روزها با جعل سند و دروغ و فریبکاری همراه بوده است اما تفاوت هایی بین این دو تجاوزگری وجود دارد از جمله اینکه آمریکا به صراحت و البته وقاحت اعتراف کرد که حمله متجاوزانه اش به عراق بر اساس دروغ و شایعه پردازی بوده است اما عربستان با وقاحت بیشتری هنوز به دروغ هایی که مبنای حمله و تجاوزگری اش به یمن بوده است، اعتراف نکرده بلکه هنوز به طور علنی بر توجیه تجاوزگری خود – که 7 سال از آن می گذرد – اصرار می ورزد.

کاملا روشن است که ائتلاف متجاوز سعودی، تا آن روز که ترکی المالکی سخنگوی این ائتلاف، موشک های عظیم بالستیک در عراق را به عنوان موشک ایرانی انبارشده در بندر الحدیده معرفی کرد، این گونه تحقیر نشده بود. اگر اختیار جنگ یمن منحصرا به دست عربستان بود، هیچ کشوری حاضر نمی شد چنین حدی از حقارت و رسوایی را در محضر جهانیان تجربه کند و این چنین ساده لوحانه و سطحی نگرانه، ویدیوهایی را جعل کند که همه از ماهیت واقعی آنها خبر دارند.

آنچه ثابت می کند که اختیار ادامه یا توقف حمله به یمن در دست عربستان نیست، این است که کنفرانس فضاحت بار ترکی المالکی درباره "وجود موشک های بالستیک ایرانی در بندر الحدیده"، صرفا مقدمه ای برای ادامه تجاوز این کشور به بنادر یمن است. آنهم در حالی که 7 سال از این حمله بی ثمر می گذرد و عربستان هنوز کوچک ترین پیروزی کسب نکرده است و از شکستی به شکستی دیگر و از باتلاقی به باتلاقی دیگر می افتد.

در همین زمینه، روزنامه انگلیسی "فایننشیال تایمز" فاش کرده که عربستان از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواسته است این کشور را در تقویت انبار موشک های پاتریوت خود یاری کنند. همین امر ثابت می کند که عربستان با دستور مستقیم آمریکا آماده حمله به بنادر یمنی به خصوص الحدیده می شود و انتظار واکنش شدید یمن به بمباران بنادر خود را نیز دارد. به همین دلیل دست گدایی به دیگر کشورها دراز کرده است.

نکته جالب توجه این است که همه این مقدمات پوچ و بی اساس همزمان شده است با انتشار خبری در روزنامه آمریکایی افراطی "وال استریت ژورنال" به نقل از آنچه که "گزارش های محرمانه سازمان ملل" خوانده است با این مضمون که ایران از بندر جاسک، سلاح به یمن می فرستد!! و نکته مضحک در این به اصطلاح "گزارش های محرمانه" این است که همه این سلاح ها از جمله "موشک های بالستیک" با استفاده از قایق های کوچک چوبی انتقال داده شده اند.!!

همزمان خبرهای جعلی و دروغین دیگری برای مقدمه چینی حمله به بنادر یمن توسط عربستان به دستور آمریکا منتشر می شوند. تا به هر ترتیب مانع آزادسازی مأرب شوند یا نیروهای مسلح یمنی را در موقعیت دفاع قرار دهند. تردیدی نیست که بازتاب های این حمله هم مثل دیگر حمله ها و ترفندهای 7 سال گذشته به خود عربستان برمی گردد. بی شک گذشت زمان این حقیقت را اثبات خواهد کرد.

ارسال نظرات

;