با ابطال موقت مجمع عمومی بانک دی؛

آیا فرزندان شهدا مالکیت سهام خود را در بانک دی برعهده میگرند

بدیهی است قضاوت پرونده هایی که تحت فشار برخی نهادها درحال بررسی است برای دستگاه قضا نیز پرچالش است و شکات خصوصی که همان فرزندان و خانواده شهدا می باشند می توانند روند رسیدگی به پرونده راتسهیل و تسریع نمایند.


در پی انتشار فیلم جنجالی و پرحاشیه از تنش در مجمع اخیر بانک دی ناشی از حوادث بورس و خواسته سهامداران و اعتراضات نمایندگان خانواده شهدا به نحوه برگزاری آن از سوی نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران،  با شکایت شرکت اندوخته شاهد، سهامدار بزرگ بانک دی، شعبه چهلم دیوان عدالت اداری طی دستور موقت که خبر آن در رسانه ها رفت، برگزاری این مجمع را منتفی و برگزاری مجدد آن را فعلا لغو کرد.
اما دوشنبه هفته آینده ۱۸ بهمن ماه، دادگاه مجددا برگزار خواهد شد و با عنایت به بندهای مندرج در لایحه احتمال زیاد فرزندان شهدا در آینده ای نزدیک مالکان سهام خود خواهند شد.
اکنون با توجه به لزوم حضور فردی فرزندان شهدا و شکایت تک به تک ایشان مبنی بر همراهی در ابطال رای دیوان و احقاق حقوق خود این سوال مطرح است که آیا درگیری درون خانوادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهادهای زیرمجموعه یا وابسته، خاصه نهادهای مالی که با سرمایه خانواده شهدا و به قیمت گزاف خون عزیزان ملت شکل گرفته اند در راستای منافع ملی و جامعه هدف است؟
فرزندان شهدا اکنون اگر شکایت نکنند، ممکن است از حق خود باز بمانند و اگر شکایت کنند موجب خوشحالی برخی بدخواهان خواهند شد که این لزوم تدبیر و برخورد قاطع بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرجع قضایی را برای اختتام این پرونده پر مسئله می طلبد.
از دیگر سو بدیهی است قضاوت پرونده هایی که تحت فشار برخی نهادها درحال بررسی است برای دستگاه قضا نیز پرچالش است و شکات خصوصی که همان فرزندان و خانواده شهدا می باشند می توانند روند رسیدگی به پرونده راتسهیل و تسریع نمایند.

ارسال نظرات

;