بچه‌های اطلاعات کنار مردم علیه گرانی

نظارت مجاهدانه ارکان دولتی و امنیتی بر نظام بازار و قیمتها از عواملی است که در هنگام اصلاحات اقتصادی موجب امید مردم و نظام اسلامی خواهد بود.

رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: تیم های نظارتی بر بازار استان اخیرا ۳۹ تن روغن احتکار شده در بندرعباس و جاسک و ۱۳۳ تن آرد در میناب کشف کردند.

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی افزود: ۲ انبار بزرگ احتکار روغن در بندرعباس شناسایی شد که از این انبارها در مجموع ۲۹ تن روغن خوراکی احتکار شده کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان و پلمب انبارهای، روغن‌های مکشوفه وارد چرخه توزیع شده است.
 

وی بیان داشت: همچنین ۲ دستگاه کامیون حامل ۱۰ تن روغن مایع خوراکی نیز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در شهرستان جاسک توقیف شد که در این رابطه ۲  متهم دستگیر شده اند.
 

رییس شورای قضایی هرمزگان ادامه داد: اطلاعات سپاه شهرستان میناب هم پس از اخذ دستور قضایی، ۱۲۲ تن و ۸۸۰ کیلوگرم آرد را در بندر تیاب شهرستان میناب کشف نمود که این آردهای مکشوفه پس از سیر مراحل قانونی به منظور توزیع به اداره صنعت، معدن و تجارت تحویل داده شد.
 

قهرمانی از کشف ۷۵۰ کیسه آرد در شهرستان سیریک نیز خبر داد و گفت: مقادیر قابل توجهی برنج و روغن خوراکی احتکار شده در این شهرستان نیز پس از توقیف به سرعت برای عرضه در بازار در اختیار اداره‌های مربوطه قرار گرفته است. 
 

وی با اشاره به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم همکاری دستگاه قضایی با دولت به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف و سوء استفاده در عرضه مایحتاج عمومی گفت: همزمان با اجرای طرح‌های اقتصادی دولت، ۳۴ تیم مشترک نظارت بر بازار با محوریت دستگاه قضایی و همکاری دیگر دستگاه های متولی در استان هرمزگان تشکیل شده است.نظارت مجاهدانه ارکان دولتی و امنیتی بر نظام بازار و قیمتها از عواملی است که در هنگام اصلاحات اقتصادی موجب امید مردم و نظام اسلامی خواهد بود.

البته نباید از نظر دور داشت که در اقتفای نظارت، مسئله برخورد و جریمه های بازدارنده وجود دارد که تکمیل کننده این زنجیره خواهد بود. زیرا در غیر این صورت؛ نظارتها اثر خاصی نخواهد داشت.

دولت تأکید کرده است که در جریان اصلاحات اقتصادی اخیر؛ گرانی شامل کالاهایی که ارز ترجیحی آنها حذف شده؛ نخواهد بود.

در عین حال اشاره به این اظهارات چندی قبل یک نماینده مجلس هم ضروریست که پیرامون جریمه گرانفروشان و برخورد با آنها ضمن تأکید بر اینکه جریمه های فعلی برای گرانفروشان بازدارنده نیست، گفته بود: دولت باید در این زمینه لایحه بیاورد و ما هم منتظر لایحه دولت هستیم.

ارسال نظرات

;