مقتدی صدر: اشغالگران باید با راه‌های دیپلماتیک از عراق اخراج شوند

رهبر جریان صدر عراق در خطبه های نماز جمعه شهرک صدر بغداد که به نیابت از او ایراد شد، به جریان های سیاسی دخیل در تشکیل دولت توصیه کرد که به مصوبه اخراج اشغالگران از عراق پایبند باشند.

به نقل از السومریه نیوز، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در خطبه‌های نماز جمعه شهرک صدر بغداد که به نیابت از او توسط شیخ «محمود الجیاشی» ایراد شد، ضمن قدردانی از حضور گسترده طرفداران خود در نماز جمعه گفت: ما در یک دوراهی سخت و ناهموار قرار داریم. به کسانی که قصد تشکیل دولت دارند توصیه می‌کنم که آنها قبل از تشکیل دولت باید متعهد شوند که باقی مانده نیروهای خارجی را از راه‌های دیپلماتیک و پارلمانی از عراق اخراج کنند.

وی ادامه داد: من از همه جناح‌های سیاسی به ویژه شیعیان می‌خواهم که توبه کرده و مفسدان داخلی خود را بازخواست کنند.تشکیل دولت قوی در عراق با وجود انتشار سلاح فراقانونی و گروه‌های شبه نظامی خارج از دایره قانون امکانپذیر نخواهد بود و این گروه‌ها باید منحل شوند. از طرف خودم و حشد شعبی از اهالی مناطق آزاد شده از دست داعش تشکر می‌کنم چرا که اگر همکاری آنها نبود، این مناطق آزاد نمی‌شد.

وی در ادامه دوباره درخواست خود را برای دور نگهداشتن حشد شعبی از جنگ‌های فرقه‌ای، سیاست و تجارت تکرار کرد.

مقتدی صدر خطاب به طرفداران خود گفت: آزموده شده‌ها را دوباره به قدرت بازنگردانید چرا که این کار باعث تکرار مصیبت‌های سابق مانند کشتار اسپایکر، الصقلاویه و موارد مشابه خواهد شد.

رهبر جریان صدر عراق پس از برگزاری نماز جمعه در شهرک صدر بغداد با انتشار توئیتی از همه نمازگزاران و طرفداران خود، نیروهای امنیتی و رسانه‌هایی که مراسم نماز جمعه را پوشش دادند، تشکر و آن را «پیروزی بزرگ» توصیف کرد.

وی در پایان با بیان اینکه نباید مردم مناطق مرکزی و جنوبی عراق و دردها و مشکلات آنها فراموش شوند، تأکید کرد که قدرت نیروهای امنیتی در خدمت عراق و مردم عراق است.

به گفته منابع عراقی، بسیاری از گروه‌های مردمی از شهرهای مختلف عراق برای مشارکت در نماز جمعه موسوم به «نماز جمعه یکپارچه» وارد شهرک صدر بغداد شده بودند.

منبع: مهر

ارسال نظرات

;