رژیم صهیونیستی متهم ردیف اول جنایت علیه بشریت است

نشست امنیتی منامه با حضور و مشارکت کشورهایی که خودشان دارای نقش‌های مستقیم و غیرمستقیم در جنایت علیه بشریت دارند در حالی برگزار شد که این کشورها باید به عنوان متهم ردیف اول مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.

بحرین در روز‌های اخیر میزبان نشستی سه روزه به نام نشست امنیتی منامه با حضور مقامات برخی کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و البته نمایندگانی از رژیم صهیونیستی بوده است.

در این نشست مقاماتی، چون «اورزولا فون‌در‌لاین» رئیس اتحادیه اروپا، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس، ژنرال «مایکل کوریلا» رئیس سنتکام و «ولید الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان شرکت کرده‌اند.

هجدهمین دوره این نشست که از سال ۲۰۰۴ با موضوعات مختلف تشکیل می‌شود، تمرکز اصلی خود را با موضوع «قوانین و رقابت در خاورمیانه» بر ایران‌هراسی گذاشته بود تا راهکار‌های تحقق امنیت را با دسته‌بندی کشور‌ها به دو گروه مطیع و سرکش ریشه‌یابی کند.

فون‌درلاین رئیس آلمانی کمیسیون اروپا روز جمعه ۱۸ نوامبر در سخنرانی خود در منامه گفت: «چند کشور در خلیج فارس سال‌هاست درباره خطر جمهوری اسلامی در مجهز کردن کشور‌های سرکش در سراسر جهان با پهپاد‌های تهاجمی و بدون سرنشین هشدار می‌دهند.»

او بدون آنکه منظور خود از سرکش یا مطیع بودن کشور‌ها را تشریح کند افزود: «همانطور که برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کنیم، باید بر سایر اشکال گسترش سلاح‌های ایران از پهپاد گرفته تا موشک‌های بالستیک نیز تمرکز کنیم.»

«کالین کال» معاون وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: «واضح‌ترین یادآوری این است که مشکلات یک منطقه، فقط در آن منطقه باقی نمی‌ماند. کاری که ایالات متحده در خاورمیانه انجام می‌دهد، فراهم آوردن شرایطی برای آینده‌ای باثبات‌تر و یکپارچه‌تر برای خاورمیانه است، لذا سنتکام تا سال آینده بیش از ۱۰۰ کشتی بدون سرنشین را در آب‌های خلیج فارس مستقر خواهد کرد.»

در این میان «نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز بدون اشاره به جنایات متعدد جنگی که در یمن علیه کودکان و زنان بی‌دفاع رخ می‌دهد، رفتار ایران را در حمایت از حوثی‌ها در یمن و آنچه نقش کلیدی در «بی‌ثبات‌سازی» صلح جهانی خواند را محکوم کرد.

اما مضحک‌ترین اظهارنظر را «مک گورک» هماهنگ‌کننده شورای امنیت آمریکا در امور غرب آسیا و شمال آفریقا عنوان کرد. در حالی‌که نخست وزیر جدید ایتالیا اخیرا غرب را به استعمار آفریقا متهم کرده، مک گورگ با تمرکز بر انرژی در غرب آسیا گفت: «آمریکا برای مقابله با تهدیدات قریب الوقوع در منطقه راهبردی و غنی از منابع انرژی تمرکز کرده است.»

او در حالی عربستان را وام‌دار آمریکا کرد که برای مدعیاتش هیچ دلیلی نداشت: «نیرو‌های آمریکایی یک تهدید قریب الوقوع از سوی ایران را رصد، با آن مقابله و از انجام آن ممانعت کردند. ایران برای حمله به عربستان آماده می‌شد و این امر به دلیل همکاری امنیتی گسترده میان عربستان و آمریکا رخ نداد!»

در این میان اما؛ مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شاید واقع‌بین‌ترین فرد در احساس خطر از جانب جمهوری اسلامی ایران باشد. وی گفت: «شراکت این رژیم با هم‌پیمانان منطقه‌ای در راستای مقابله با تهدیدات امنیتی است.» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به درستی آشکار نکرد که آیا کشور‌های منطقه و هم‌پیمان او باید نقش سپر امنیتی برای این رژیم ایفا کنند یا این رژیم صهیونیستی است که از هم‌پیمانانش در مقابل خطری که علیه آن‌ها «وجود ندارد» محافظت خواهد کرد.

رفتار‌های ضد ایرانی در منامه در حالی صورت گرفت که زمان چندانی از مهار تروریسم در منطقه غرب آسیا با نقش‌آفرینی برجسته ایران نمی‌گذرد و منطقه و جهان آرامش خود را مدیون نقش و جایگاه ایران در مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت است.

الوقت گزارش داد؛ این نشست با توجه به گردانندگان اصلی آن، در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی و رنج‌های ملت فلسطین نیز سکوت کرد. در این نشست برای خاتمه جنگ اوکراین که با قحطی و کمبود غذایی جان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به‌ویژه در کشور‌های آفریقایی را تهدید می‌کند نیز راهکاری جز جنگ ارائه نشد.

نکته اینکه؛ ترکیب حاضران در نشست منامه جای تامل فراوان دارد، چه، حاضران از مقامات کشور‌هایی بودند که هر کدام به شکلی در جنایت علیه بشریت، ایجاد و ترویج تروریسم و ناامنی در جهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش کلیدی دارند و خود باید به عنوان متهم ردیف اول مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.

ارسال نظرات

;