طرح 100ساله امریکا برای ایران

یکی از اهداف همیشگی استعمار آمریکا و انگلیس از گذشته تا امروز تجزیه ایران و تقسیم آن به چندین کشور با هدف دستیابی به طرح‌ها و نقشه‌های استعماری خود در جهت تضعیف توان و قدرت ایران بوده است.

یکی از اهداف همیشگی استعمار آمریکا و انگلیس از گذشته تا امروز تجزیه ایران و تقسیم آن به چندین کشور با هدف دستیابی به طرح‌ها و نقشه‌های استعماری خود در جهت تضعیف توان و قدرت ایران بوده است. در حقیقت اگر نگاهی عمیق و دقیق به تاریخ داشته باشیم متوجه می‌شویم که این نگاه و دیدگاه غرب برای تجزیه سرزمین ایران از سابقه‌ای بیش از ۱۰۰ سال برخوردار است.

در این میان یکی از اهداف اصلی نظام سلطه برای تجزیه ایران از بین بردن و نابود کردن فرهنگ غنی حاکم بر مردم و سرزمین ایران است و این مهم جز با تجزیه و تکه تکه کردن سرزمین ایران امکان‌پذیر نیست. از این روی در طول قرن‌های گذشته همواره شاهد بودیم که قدرت‌های مختلف دنیا از انگلیس گرفته تا آمریکا همواره به دنبال تجزیه کشورمان بوده‌اند.

اما این تجزیه‌طلبی دشمنان ایران فقط به دوران گذشته محدود نبود و این امر حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شکل جدی‌تر و گسترده‌تری هم به خود گرفت. نخستین نشانه‌های آغاز فصل جدیدی از خرابکاری‌ها و اقدامات دشمنان کشور به منظور شروع فعالیت‌های تجزیه طلبی در ایران در اواخر اسفندماه سال ۱۳۵۷ و در کردستان خود را نشان داد. این خرابکاری‌ها اغتشاشات با فراز و فرود‌های فراوانی تا سال ۱۳۵۹ ادامه داشت که با اقداماتی که انجام شد، شکست خورد و به جایی نرسید.

حال با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران بار دیگر دشمنان قسم خورده این سرزمین با سوءاستفاده از ماجرای فوت خانم «مهسا امینی» که از قضا شهروندی بود که تباری کرد داشت دور جدیدی از ناآرامی‌ها و اغتشاشات به همراه اقدامات تروریستی و خرابکارانه خودشان را علیه تمامیت ارضی و ثبات و امنیت سرزمینی ایران آغاز کردند. این درگیری‌ها که در ابتدا در پی اعتراض به فوت این دختر جوان بود پس از فروکش کردن نسبی این اغتشاشات در سطح کشور در روز‌های اخیر به شکل نه اغتشاشات بلکه به صورت اقدامات تجزیه‌طلبانه و ضد امنیتی در مناطق کردنشین کشور در حال خودنمایی است.

از سوی دیگر استان کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قومی که از آن برخوردار است از گذشته‌های دور تا امروز همواره زمینه مناسبی برای درگیری‌های قومی و قبیله‌ای داشته و دارد. از این روی این منطقه به‌عنوان موقعیتی بسیار مناسب برای دشمنان ایران اسلامی در جهت انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی با هدف تجزیه‌طلبی و کاهش قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره مطرح بوده است.

بر این اساس مسئولان و مقامات کشورمان نیز که به خوبی در طول بیش از ۴۰ سال اخیر فتنه‌ها و دسیسه‌های گوناگون دشمنان نظام اسلامی را شناسایی و با موفقیت نیز آن‌ها را خنثی و بی‌اثر کرده‌اند خیلی خوب با نقشه‌ها و برنامه‌های دشمنان میهن اسلامی آشنا بوده و راه حل مقابله با آن‌ها و به شکست کشاندن آن را فراگرفته‌اند.

اما در آن سوی میدان می‌بینیم که دشمنان جمهوری اسلامی با وجود سال‌ها و بلکه یک قرن تلاش ناموفق در جهت تجزیه سرزمین ایران و با علم به اینکه هربار نیز تلاش‌های آن‌ها با شکست روبرو شده همچنان همان راه‌ها و روش‌های نخ‌نما شده و بدون جواب مثبت گذشته خود را به امید اینکه موفقیتی کسب کنند ادامه می‌دهند.

بر اساس تمامی موارد ذکر شده و با توجه به سابقه تاریخی که از دخالت بیگانگان و دشمنان ایران زمین در تاریخ ثبت و ضبط شده و تا امروز هم آزمون خودش را پس داده اینگونه خرابکاری‌ها و اقدامات تجزیه‌طلبانه در مورد ایران همواره محکوم به شکست و ناکامی بوده و هیچگاه معاندان نمی‌توانند با وجود مردم فهیم و بابصیرت کشور و اشراف و آگاهی مقامات و مسئولان نظام اسلامی ایران به تمامیت ارضی کشور آسیبی وارد کنند.

در پایان باید گفت استعمار جهانی و دنیای غرب از گذشته‌های دور تا امروز همواره در سر خود سودای تجزیه و تکه تکه کردن سرزمین ایران را داشته، ولی با توجه به دو عنصر بسیار مهم، تعیین کننده و استراتژیک مردم و حاکمیت هرگز نخواهد توانست این قبیل نقشه‌های شوم خود را عملی کند.

ارسال نظرات

;