بی سلیقگی قاضی زاده عامل حمله سایبری به بنیادشهید

درپی هک سرورها و سایت بنیاد شهید و امور ایثارگران و حذف اطلاعات جامعه ایثارگری کشور، قاضی زاده حمله سایبری به سرورهای بنیاد را بی سلیقگی دانست چرا که بنیاد را نهادی صرفا خدماتی می داند.

حمله هکری به سرورهای بنیاد شهید و امور ایثارگران بعنوان مرکز داده های خانواده های ایثارگری کشور از این منظر مهمترین حمله هکری دهه اخیر محسوب می شود که اطلاعات کل جامعه ایثارگری کشور به سرقت رفته و حذف نیز شده است.

آقای قاضی زاده در موضع گیری در رابطه با این موضوع پس از چند روز طفره رفتن از اصل حمله هکری تا زمان اعلام رسمی گروه موسوم به "بختک" بسیار بی احتیاطی و ناشی گری کرده است.

اولا ایشان این حمله را بی سلیقگی دانسته زیرا معتقد است اطلاعات مهمی به دست هکرها نیفتاده حال آنکه سوال اینجاست که اطلاعاتی مهمتر از خانواری که حکومت وامدار ایشان است وجود دارد؟ بهره بردار و خریدار این اطلاعات کیست؟ 

 

آیا اگر روزی اتفاقی برای جانبازان ، ایثارگران ،خانواده های شهدا و فرزندان نخبه شاهد و ایثارگر یا فعالان خاص این جامعه باشیم نباید شک کنیم که اطلاعات از کجا لو رفته است؟

نکته دوم صحبت های ناشیانه قاضی زاده، خدماتی خواندن بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

ظاهرا قاضی زاده حتی به ماموریت ها، چشم اندازها و رسالت های بنیاد شهید نیز حداقل آشنایی نداشته و این نهاد فرهنگ ساز حساس مورد توجه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را خدماتی می نامد!

نکته مهم صحبت های قاضی زاده این است که ایشان گفته هک سرورها موجب کندی خدمت رسانی به ایثارگران می شود.

سوال مهم این است که امنیت شبکه و دیتابیس و سرورها دست چه گروهی بوده است؟

آیا بنیاد شهید اصلا چنین ساختاری داشته است؟

اگر بلی چرا فرد خاطی مشخص نمی شود و اگر خیر که به نظر می رسد این درست است، مشخص شود چرا نداشته؟ بودجه های کلانی که باید برای سرورها هزینه شود دقیقا صرف چه چیزهایی می شود؟

آیا این دیتابیس یک پشتیبان و سیوینگ مناسب سیستمی نداشته که اکنون بعد از حدود یک ماه که کل اطلاعات پریده  صرفا اسناد کاغذی قابل دسترس است؟

منبعد چندین هزار خانواده شهید باید به دنبال اثبات نسبت ایثارگری خود بیفتند؟ 

در آشوب های سال ۱۴۰۱ و حملات هکری به سازمان ها و نهادها ابلاغیه ای مبنی بر افزایش امنیت شبکه به همه ارکان و نهادهای نظام داده شد، آیا بنیاد این ابلاغیه را زیر پا گذاشته و از آن بی خبر بوده است؟

برفرض عدم وجود ابلاغیه عقل سلیم حکم نمی کرد که مسئولان مربوط در زمینه امنیت شبکه و دیتا اقدام نمایند؟

 

آیا این‌مهم تا پیش از ریاست قاضی زاده وجود نداشت؟ آیا ممکن است باروی کار آمدن قاضی زاده، نیروهای متخصص انفورماتیک و آی تی بنیاد تا سطوح کارشناسی نیز جابجا شده باشند، تا اکنون شاهد چنین فضاحتی باشیم؟

باید به طور کامل بررسی شود که آیا این بخش واحد پشتیبان، امنیت شبکه و فضای پشتیبان دیتا بصورت شبانه روزی و پرسنل کشیک داشته و یا اینکه همانند سایر کارکنان با پایان کار اداری محیط را ترک می کنند.

 

آقای قاضی زاده در جایی نیز بهانه جابجایی ساختمان و نیروها را آورده بودند که اولاً از این جابجایی یک سال گذشته و در ثانی مگر دیتای سازمانی با جابجایی آسیب می بیند؟!

 

ظاهرا ایشان کمترین اطلاعات سیستمی و سخت افزاری را هم نداشته و خود نیز نمی دانسته چه چیزی را در حوزه نرم افزاری و امنیت را توجیه می کند.

 

اشکالی ندارد؛ خیلی از مهندسین نیز از پزشکی اطلاعات چندانی ندارند؛ اما می شد ایشان به چند متخصص آی تی و شبکه مراجعه نموده و بعد سخنرانی کند و موضع بگیرد!

 

گمانه زنی ها در رابطه با عامدانه بودن این اقدام صحبتی دیگر است که در این خبر به آن نخواهیم پرداخت اما ممکن است افرادی در مجموعه بنیاد بخواهند با حذف برخی اسناد بگویند در حمله هکری بختکها از بین رفته است!!!

سید

سلام دکتر جان اخراج و بی توجهی به کارشناسان خبره فناوری اطلاعات که سالیان سال آبدیده شده بودند و دافعه و فراری دادن آنان و به کارگیری مدیران و کارشناسان نااگاه در کنار انتصابات جناحی و سیاسی و کنار گذاشتن مدیران باسابقه و بی انگیزگی و کناره گیری سایر کارکنان در نتیجه تضعیف سیستمهای امنیتی و ایجاد زمینه خرابکاری علاوه بر این بهم ریختگی در ساختار سازمانی و تضعیف و تقلیل جایگاه پست های مدیریتی سازمانی بی روح در در پی خواهد داشت

ارسال شده در : 9 مرداد 1402 ساعت 15:51


آرش

موش خانگی است. و البته با مدیریت فعلی فامیل. جناب .....خودتی.

ارسال شده در : 10 مرداد 1402 ساعت 00:20


جوادی فرزند شهید

ایشون باید ا زبنیا د شهید اخراج شوند ایا پدران و برادران ما بخاطر خدمات رفاهی جان خود را از دست داده اند یا بخاطر کشور و انقلاب وای بر ما که انقلاب بر دستتان نا اهلان نامحرمان افتاده است وبرای امسال ایشون صندلی ریاست مهم بوده نه اصل انقلاب و شهادت .......

ارسال شده در : 31 مرداد 1402 ساعت 11:42


موسوی

خیانتکار خود ....است سال های سال کسی تعرضی به اطلاعات خانواده معظم شهدا و ایثارگران نکرده است تکلیف این همه اطلاعات لو رفته چه میشود آقای رئیس جمهور حتی واکنشی به این موضوع نداشته در صورتی که بای ایشان رو عزل میکرد آیا ریس جمهور خبر دارد که الان ایثارگران با مشکلاتی مواجه هستند که هر وقت به بنیاد مراجعه می‌نمایند میگویند سیستم نداریم برای آقای ریس جمهور چه چیزی مهمتر از خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان می‌باشد که به خاطر جناح بازی سیاسی واکنشی نشان ندادقاضی زاده بدون شناخت وارد بنیاد شده که جیب خود را پر کند

ارسال شده در : 16 شهریور 1402 ساعت 13:41


ارسال نظرات

;