بی تدبیری بنیاد شهید و فروش اموال خانواده های شهدا/ از واگذاری تا حراج سرمایه های سازمان اقتصادی کوثر

سازمان اقتصادی کوثر درحالی با بی تدبیری و عدم تخصص مدیران خود در برخی حوزه های کاری از عرش سوددهی به فرش زیاندهی رسیده که با فروش اموال و دارایی ها درحال ایفای تعهدات مالی خود به بنیادشهید است و عملا سرمایه خانواده شهدا هزینه بنیادشهید و امور ایثارگران می‌شود.

در حالی که یکسالی می شود زمزمه های انتقال سازمان اقتصادی کوثر و مجموعه های اقتصادی به بنیاد مستضعفان یا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمیننی بر سر زبان ها افتاده اخباری مبنی بر فروش بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال از دارایی های این مجموعه بر سر زبان هاست که پایگاه خبری شهید نیوز آماده شفاف سازی در این خصوص را دارد.

 

به نظر می رسد بنیاد شهید با علم به واگذاری مجموعه های اقتصادی زیر مجموعه خود نظیر سازمان اقتصادی کوثر، شرکت شاهد و بانک دی اقدام به خام فروشی و عدم فرآوری دارایی های این مجموعه ها نموده است. 

عملکرد سوال برانگیز بنیاد شهید و انتصاب های غیر مرتبط سبب شده تا اکثر این مجموعه ها یا زیان ده باشند  یا با چالش های فراوانی روبرو شوند.

 

یکی از عواملی که باعث این نابسامانی ها شده _و بارها در مطالب مختلف شهید نیوز نیز بر آن تاکید نموده ایم_ عدم تخصص گرایی و شایسته سالاری در انتخاب مدیران ارشد این بنگاه های اقتصادی است. 

 

به عنوان نمونه سازمان اقتصادی کوثر به عنوان یک بنگاه چند وجهی فعال در حوزه های عمرانی، معدنی، بازرگانی، مالی، کشاورزی و صنایع غذایی؛ به جای آنکه املاک راکد و کم بهره را در فرآیند توسعه ای فرآوری کرده و تبدیل به احسن نماید، با فروش این املاک در حقیقت توان رقابتی با سایر رقبا را از خود سلب نموده است.

 

با همین رویه انتظار می رود این مجموعه کم کم رو به افول رفته تا اینکه در کوتاه مدت صرفا سود های تعهد شده به بنیاد شهید را با فروش داریی های خود محقق نماید. 

 

در حالی که مانند گذشته و روال طبیعی بنگاه داری اقتصادی اگر سودی هم تعهد می شود باید منتج از بودجه بندی و عملکرد شرکت ها باشد، نه اینکه سازمان اقتصادی کوثر با فروش دارایی های خود هزینه های جاری بنیاد شهید را تامین کند.

 

اگر این موضوع صحت داشته باشد باید حال این روزهای سازمان مذکور را مانند فرد معتادی دانست که با سرمایه فروشی گذران عمر می کند و برای آینده خود برنامه ای ندارد و دست آخر متجاهر می شود.

 

جالب آنکه دو قطعه از املاکی که فروش رفته اند در دوره مدیریت قبل فرآوری شده بوده و با مشارکت ساخته شده بود که امروز شاهد فروش ارزش افزوده حاصل از آن هستیم.

 

نکته قابل توجه دیگر آنکه با مراجعه به سایت کدال مشخص خواهد شد که بزرگترین و موثرترین هلدینگ کوثر، قریب به یکسال است که از داشتن مدیر مرتبط محروم می باشد و پس از تغییرات پی درپی هنوز با حضور وزیر جهاد کشاورزی دولت قبلی اداره می گردد که بستر حضور و جولان کارشناسان و مدیران غیر مرتبط است.

 

متاسفانه این هلدینگ محفلی برای رزومه سازی عده ای خاص در سازمان اقتصادی کوثر شده و با گذشت بیش از 9 ماه از حضور تیم بیمه تجارت نو، تاکنون رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این هلدینگ نزد سازمان بورس تایید نشده اند.

محمد

با سلام و با تشکر از شهید نیوز یکی از راههای بر ملا کردن ناکارآمدی و نا بلدی تیم قاضی زاده هاشمی اینست که بر روی عملکرد ایشان و منصوبانش نور افکن (پروژکتور) بیاندازید تا سره از ناسره تفکیک شود بنگاه اقتصادی کوثر که روزی دایه دار خرید بخش کشاورزی کمیته امداد و ایجاد هلدینگ تولیدات گیاهی و تولیدات دام و طیور بود امروز برای روزمره گذرانی در حال فروش درایی زیستی ، زمین و املاک و خودرو و دستگاه های آزمایشگاه مدرن به ارث رسیده از مدیران قبلی است به شهید نیوز توصیه می کنم از هلدینگ کشاورزی کوثر بخواهید گزارش تطبیقی موجودی و دارایی زیستی اعم از گاو شیری و گاو میش، شتر ، دام سبک بز و گوسفند ، گلخانه ها و بوته های بار ده ، ریشه یونجه ، آبزیان اعم از خاویاری و مولد قزل آلا، مرغ مادر گوشتی و تخم گذار و اجداد گوشتی و تخم گذار تو لک نرفته !! ارائه کند و مقایسه ای بین آنچه که تابستان 1400 تحویل گرفته و آنچه که آخر پاییز 1402 باقی مانده را افشا نماید تا معلوم شود این همه توهین و افترا و حذف فرزندان شهدا از مجموعه کوثر با چه هدفی بوده است .

ارسال شده در : 12 دی 1402 ساعت 09:46


ارسال نظرات

;