نشست کنگره شهدای دانش‌آموز در استان البرز برگزار شد

دومین جلسه کنگره شهدای دانش‌آموز استان البرز، با حضور اعضا در سالن جلسات دفتر مدیرکل آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش شهید نیوز به نقل از «ایثار»، دومین جلسه کنگره شهدای دانش‌آموز استان البرز با حضور سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز، امیرحسین دانش کهن سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز و سایر مسئولان و اعضای ستاد کنگره برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی آموزش و پرورش استان البرز برگزار شده بود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز، بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان تأکید و در خصوص تاریخ برگزاری کنگره، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف این کنگره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

امیرحسین دانش کهن در این جلسه با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا، گفت: دانش‌آموزان در ابتدایی‌ترین سن و سال‌های زندگی خود با لبیک به امام خود و حرکتی شجاعانه به الگوی شجاعت و ایثار برای جامعه اسلامی تبدیل شدند.

وی افزود: در میان داوطلبان عرصه دفاع از کشور در هشت سال جنگ تحمیلی، دانش‌آموزان توانستند با فداکاری‌های خود، نامشان را در کنار مردان بزرگ این دیار قهرمان‌پرور به ثبت برسانند.

دانش کهن در ادامه تصریح کرد: حماسه‌آفرینی های بیش از ۳۶ هزار نفر از شهدا که برخاسته از کلاس‌های درس هستند و عظمت شهادت را درک کردند، می‌بایست برای دانش آموزان تبیین شود تا نسل نوجوان ما بیش‌ازپیش با اهداف شهدای دانش‌آموز آشنا شوند و در مسیر آنها قدم بردارند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود:امروز باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و با برگزاری این کنگره نقش مهمی در این راستا داشته باشیم.

گفتنی است کنگره شهدای دانش‌آموز استان البرز، با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شامخ شهدای دانش‌آموز، برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات

;