شفافیت و کارآمدی را به سازمان اقتصادی کوثر بازگردانید

مطالبه خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری بازگشت شفافیت و کارآمدی به سازمان اقتصادی کوثر است.

سازمان اقتصادی کوثر، به‌عنوان یکی از نهادهای اقتصادی مهم تحت نظر بنیاد شهید، نقش کلیدی در گردش مالی این نهاد ایفا می‌کند. این سازمان بستری مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و دانش فنی و تجربی فرزندان شهداست و مدیریت صحیح این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

در مقاطع مختلف، هرگاه مدیریت ارشد بنیاد شهید به سازمان اقتصادی کوثر توجه ویژه و رویکرد توسعه‌گرا داشته، این هلدینگ بزرگ اقتصادی توانسته رشد و بالندگی قابل توجهی را تجربه کند و عواید آن مستقیماً به جامعه ایثارگری به‌عنوان سهامداران اصلی سازمان بازگردد.

 

متأسفانه در دوره گذشته، علی‌رغم وجود ظرفیت‌های علمی و تجربی بالا در میان فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری، شاهد کنار گذاشتن غیرقابل قبول آنان از رده‌های مدیریتی سازمان اقتصادی کوثر بودیم. این تصمیمات نه‌تنها به تضعیف این نهاد منجر شد، بلکه حواشی متعددی را نیز به همراه داشت.

 

از جمله این حواشی، سفرهای خارجی متعدد و هزینه‌های بی‌موردی است که مدیران بدون دلایل اقتصادی و با سرمایه‌گذاری‌های غیرعلمی بر سازمان تحمیل کردند و همانطور که بارها گفته ایم شهید نیوز هنوز هم برای شفافیت افکارعمومی آمادگی انتشار عملکرد و دستاوردهای سازمان اقتصادی کوثر را دارد و از نگاه مااین موضوع همچنان ابعاد روشنی ندارد و پرسش‌های بسیاری را برای خانواده‌های معزز شهدا و جامعه ایثارگری به جا گذاشته است.

 

واگذاری برخی از شرکت‌های زیرمجموعه به بنیاد مستضعفان نیز از دیگر موضوعات ابهام‌برانگیز این سازمان است. این فرآیند شفافیت کافی نداشته و ابهاماتی را برای جامعه ایثارگری ایجاد کرده است.

 

 علاوه بر این، در روزهای پایانی دولت سیزدهم و دوران انتقال به دولت چهاردهم، برخلاف تأکیدات مبنی بر عدم صدور احکام انتصاب، برخی انتصابات در سازمان اقتصادی کوثر صورت گرفت که می بایست تعیین و تکلیف شود.

 

از همه مهم‌تر، دستاوردهای دوران درخشان مدیریت آقای مهندس اسکندری است که توانست سازمان اقتصادی کوثر را به اوج برساند و این دستاوردها با مدیریت ناصحیح در دوره‌های بعدی از بین رفت.

 

نیروگاه زاگرس، دامداری ها ، زمین‌های کشاورزی، حوضچه‌های پرورش ماهی و شرکت‌های موفق اقتصادی واگذار و برخی هم نابود شده‌اند و هیچ پاسخگویی مسئولانه‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.

 

اکنون، خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری از مدیریت ارشد بنیاد شهید انتظار دارند که با رسیدگی فوری و قاطع به مشکلات سازمان اقتصادی کوثر، در گام اول مدیران فعلی را مؤاخذه، در صورت رویت تخلف محاکمه نمایند و در گام دوم با انتصاب شایسته فرزندان شهدا، زمینه احیای مجدد این مجموعه مهم را فراهم کنند.

محمد

با تشکر از خبرگذاری شهید نیوز ، ما هم منتظر هستیم هرچه سریعتر در خصوص موارد فوق از سمت آقای اوحدی موضع گیری در خور و انقلابی صورت گیرد ، معلوم شود در این واگذاری ها و عزل و نصب ها ملاک عمل چه چیزی بوده است

ارسال شده در : 27 شهریور 1403 ساعت 13:39


ارسال نظرات

;