مسابقات جهانی تکواندو در باکو

آذربایجانی‌ها گوی سبقت را از رقیب چینی بردند تا به عنوان میزبان بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ انتخاب و معرفی شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدنیوز، جلسه فوق العاده شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو (WT) روز گذشته با حضور «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک در لوزان سوئیس برگزار شد و از میان دو شهر باکو و ووشی، این آذربایجانی‌ها بودند که گوی سبقت را از رقیب چینی بردند تا به عنوان میزبان بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ انتخاب و معرفی شوند.

 

در گزارشی که سایت فدراسیون جهانی در این مورد منتشر کرده، آمده است: «مسابقات قهرمانی جهان به دلیل آنکه مصادف با پنجاهمین سالگرد تأسیس فدراسیون جهانی است به طور ویژه ای برگزار خواهد شد و بر همین اساس تاریخ دقیق این رویداد را در زمان مناسب مشخص خواهد کرد.»

 

همچنین «چو» رئیس فدراسیون جهانی در حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک که میهمان ویژه این جلسه بود، گزارش‌هایی از برنامه و فعالیت‌های WT از جمله موفقیت در برگزاری مسابقات جهانی ۲۰۲۲ پومسه در گویانگ با حضور بیش از ۱۰۰۰ تکواندوکار از ۶۳ کشور، کمک‌های خیرخواهانه تکواندو به سازمان ملل و به ویژه حمایت از پناهندگان و آوارگان در برگزاری اولین مسابقات قهرمانی تکواندو توسط بنیاد بشردوستانه تکواندو (THF) در ۱۹ مارس برای بیش از ۲۰۰ پناهنده در کشور اردن اشاره کرد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک طی سخنانی در این نشست گفت: خوشحالم که امروز در خانه بین المللی المپیک در کنار تکواندوکاران هستم و به دکتر چو و فدراسیون جهانی تکواندو خوشامد می گویم. فدراسیون جهانی تکواندو یار و یاور مهم کمیته بین‌المللی المپیک از نظر مشارکت در برگزاری المپیک ۲۰۲۰ و اقدامات برگزاری المپیک ۲۰۲۴ بوده است. در فعالیت‌های بشردوستانه برای پناهندگان و آوارگانT تکواندو همیشه پیشگام است و اکنون تکواندو جهان با ترکیب تکواندو و اینترنت که به برگزاری آنلاین مسابقات منجر شده؛ در حال تبدیل شدن به یک رهبر و پیشگام در ورزش رزمی آن هم به صورت وبینار است. ما مشتاقانه منتظر پیشرفت بیشتر هستیم.

 

چو رئیس اتحادیه جهانی تکواندو گفت: خوشحالیم که تعداد زیادی از اعضای شورا اینجا در لوزان به ما ملحق می‌شوند و البته این افتخار ما است در خدمت باخ هستیم. به باکو بابت دریافت میزبانی رقابت‌های تکواندو جهان در سال ۲۰۲۳ تبریک می‌گوdیم و شک نداریم که با تمام تجربه و تخصص خود میزبان رویدادی فوق‌العاده برای جشن پنجاهمین سالگرد ما نیز خواهند بود. ما همچنین از چین برای پیشنهاد میزبانی این مسابقات در شهر ووشی تشکر می‌کنیم.

 

چو ادامه داد: مسابقات بسیار موفق و خوبی در گویانگ کره جنوبی در ماه گذشته برگزار شد و حالا نزدیک به گرندپری جهانی رم در ماه آینده هستیم. تکواندو به سرعت بعد از همه گیری ویروس بازگشته است. ما خوشحالیم که ورزشکاران و علاقه‌مندان این فرصت را دارند که بار دیگر از رویدادهای تکواندو در کلاس جهانی لذت ببرند.

 

باخ همچنین جایزه ویژه کمیته بین‌المللی المپیک را قبل از ترک جلسه به دکتر چو اهدا کرد.

 

در این جلسه، اعضا همچنین پیشنهاد انتقال شهر میزبان مسابقات تکواندو ۲۰۲۲ از کانکون به گوادالاخارا را به دلیل مشکلات سیاسی و مالی بررسی و درنهایت تصویب کردند.

 

نشست بعدی اتحادیه جهانی تکواندو اول آگوست خواهد بود و پس از آن مجمع عمومی به مناسبت مسابقات جهانی تکواندو جوانان و نوجوانان در صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات

;