جهان درباره شهادت خبرنگار فلسطینی چه گفت؟

شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست واکنش های گسترده ای را در محافل داخلی، منطقه ای و بین المللی به دنبال داشت.

روز چهارشنبه هفته جاری بود که «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی در جریان پوشش خبری حوادث و درگیری‌های اردوگاه جنین، به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهادت رسید.

اما شهیده «شیرین ابو عاقله» کیست؟

شهیده شیرین ابوعاقله ۵۱ ساله زاده بیت المقدس است، ابتدا در رشته معماری تحصیل کرد، سپس به سمت تخصص روزنامه نگاری نوشتاری رفت و مدرک لیسانس خود را از دانشگاه یرموک در اردن گرفت.

پس از فارغ التحصیلی به فلسطین بازگشت و در سایت‌های متعددی مانند آنروا، رادیو صدای فلسطین، کانال ماهواره‌ای امان، سپس بنیاد مفتاح، رادیو مونت کارلو کار کرد و بعداً در سال ۱۹۹۷ در شبکه ماهواره‌ای الجزیره مشغول به کار شد و تا کنون نیز ادامه داشت، او بارها توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شد که در سال ۲۰۱۲ بازداشت او بسیار بازتاب رسانه‌ای یافت، سرانجام بر اثر شلیک گلوله ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

برگزاری تجمع مقابل مقر اتحادیه اروپا در «بروکسل»

منابع رسانه‌ای از برگزاری تجمعی در مقابل مقر اتحادیه اروپا در «بروکسل» در محکومیت جنایت ترور شیرین ابو عاقله خبر دادند.

تجمع مقابل کنسولگری تل آویو در استانبول در محکومیت قتل ابوعاقله

جمعیت خبرنگاران فلسطینی تجمعی را مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول در محکومیت شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در جریان حمله به اردوگاه جنین برگزار کرد.

عبدالعظیم محمد مدیر دفتر شبکه الجزیره در ترکیه در سخنانی در حاشیه این تجمع شهادت ابوعاقله را به شدت محکوم کرد. وی در گفتگو با خبرگزاری قدس پرس تاکید کرد که این جنایت هولناک هرگز بی‌پاسخ نخواهد بود و ما خواستار کشف جزئیات آن و بازخواست و مجازات عاملان این جنایت هستیم.

سی ان ان: شیرین ابو عاقله به عمد توسط نظامیان اسرائیلی کشته شد

شبکه سی ان ان به نقل از شاهدان عینی در اراضی اشغالی، در گزارشی تأیید کرد که نظامیان صهیونیست به عمد خبرنگار الجزیره را هدف قرار دادند. به گفته این شاهدان، نظامیان صهیونیست بی مهابا به سوی خبرنگاران حاضر در تظاهرات‌های مردمی فلسطین از جمله شیرین ابوعاقله آتش گشوده‌اند. به گفته آنها در لحظاتی که ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در حال تهیه گزارش بوده است هیچ فلسطینی مسلحی در اطراف او نبوده است.

محمود عباس در مراسم تشییع پیکر خبرنگار شهید؛ پرونده قتل «ابو عاقله» را به دیوان کیفری بین المللی خواهیم برد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم تشییع شیرین ابوعاقله گفت: امروز با شیرین ابوعاقله شهیده فلسطین و قدس و شهیده راه حقیقت و آزادی بیان و نماد زن فلسطینی و مبارز رسانه‌ای وداع می‌کنیم. شیرین قهرمان، زندگی خود را در راه آرمان خود و ملتش فدا کرد. او حامل پیام صداقت و وطن پرستی بود و انتقال دهنده رنج‌های مادران شهدا و اسیران و رنج‌های قدس و اردوگاه‌ها و تحصن‌ها و یورش‌های مکرر (نظامیان صهیونیست) به شهرها و روستاها بود.

وی افزود: جنایت قتل شیرین اولین جنایت نیست و دهها خبرنگار و روزنامه نگار فلسطینی شهید شده اند. ما اشغالگران اسرائیلی را مسئول کامل قتل ابوعاقله قلمداد می‌کنیم. آنها با این جنایت نمی‌توانند که حقیقت را محو کنند. محمود عباس گفت: این جنایت نباید بدون مجازات بماند. ما تحقیق مشترک با مقامات اسرائیلی را رد کرده و می‌کنیم زیرا آنها این جنایت را مرتکب شدند و به آنها اعتمادی نیست.

برگزاری مراسم تشییع پیکر «ابو عاقله» در «رام الله»

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که مراسم تشییع پیکر «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی با حضور گسترده مردم و شخصیت‌های این کشور در رام الله برگزار شد. رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که مردم فلسطین حضور گسترده‌ای در مراسم تشییع پیکر شیرین ابو عاقله داشته اند. طبق تصاویر و فیلم‌های منتشر شده، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان و شماری دیگر از مقامات فلسطینی نیز در مراسم مذکور حضور بهم رساندند.

وزیر خارجه عمان: جنایت ترورِ «شیرین ابو عاقله» محکوم است

«بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان امروز پنجشنبه به جنایت ترور شهید «شیرین ابو عاقله» واکنش نشان داد. وی گفت: عمان جنایت ترور خبرنگار فلسطینی را محکوم می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه عمان در ادامه اظهاراتش در این زمینه گفت: جنایت ترور شهید ابو عاقله از هر جهت محکوم است. این جنایت، غیرقابل توجیه است. ما به خانواده شیرین ابو عاقله تسلیت می‌گوئیم.

تظاهرات فلسطینیان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در محکومیت شهادت «ابو عاقله»

ساکنان برخی شهرهای سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ در محکومیت شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست تظاهرات کردند. بر اساس این گزارش، جریان‌های ملی و سیاسی در شهر الناصره تجمعی را در میدان العین در همین راستا برگزار کردند. معترضان با سردادن شعارهایی، رژیم صهیونیستی را تروریست و جنایتکار خوانده و خواستار برچیدن اشغالگری از سرزمین فلسطین شدند. همچنین در شهر حیفا نیز تظاهرات مشابهی در میدان اسیر برگزار شد. تظاهرات کنندگان در حمایت از جنین، قدس، مسجد الاقصی و خبرنگاران فلسطینی شعار سردادند.

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین: با تحقیق مشترک با تل آویو درباره ترور ابوعاقله مخالفت کردیم

حسین الشیخ عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: ما با درخواست اسرائیل برای تحقیق مشترک درباره ترور شیرین ابوعاقله مخالفت کردیم. وی افزود: ما با تحویل گلوله‌ای که با آن شیرین ترور شده است مخالفت کردیم. ما روند تحقیق را به شکل مستقل کامل خواهیم کرد و نتایج تحقیق را به اطلاع همگان خواهیم رساند. حسین الشیخ در ادامه تاکید کرد: همه شهود و نشانه‌ها و شواهد ترور شیرین ابوعاقله از سوی یگانهای ویژه اسرائیلی را مورد تأیید قرار می‌دهد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس: دشمن صهیونیستی باید بخاطر قتل «ابوعاقله» محاکمه شود

«صالح العاروری» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در قتل شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی، واکنش نشان داد. بر اساس این گزارش، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تسلیت شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست، خواستار بازخواست و محاکمه مسئولان این رژیم به خاطر این جنایت شد.

صالح العاروری تاکید کرد که ابوعاقله شهیدی قهرمان است که در راه فلسطین جنگید و جان خود را هم در راه حقیقت فدا کرد. العاروری افزود که ابوعاقله یکی از نمادهای مبارزات ملت فلسطین است که سرانجام آن زوال و نابودی رژیم اشغالگر خواهد بود. وی گفت: شهادت ابوعاقله برای همه ما دردناک بود اما این جنایت نه تنها ما را از ادامه مبارزه علیه رژیم اشغالگر بازنمی‌دارد، بلکه عزم ما برای تحقق عدالت را هم راسخ‌تر خواهد کرد. صالح العاروری خاطر نشان کرد که این جنایت ثابت کرد که تنها راه مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی، مبارزه فراگیر و در رأس آن مقاومت مسلحانه است.

گردان‌های عزالدین قسام: جنایت ترور ابوعاقله بار دیگر خوی وحشی‌گری تل‌آویو را نشان داد

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی در جنین را تسلیت گفت. بر اساس این گزارش، این گردان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد که این جنایت فجیع و هولناک، کار مرسوم و همیشگی دشمن صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران و غیرنظامیان در فلسطین است. قسام تاکید کرد که این جنایت بار دیگر وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و تلاش‌های نافرجام این رژیم برای پنهان نگاه داشتن جنایات خود و ساکت نمودن ندای حقیقت را نشان داد.

بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای شهادت شیرین ابوعاقله را جنایتی تنفر برانگیز و شاهدی بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی خواند. در این بیانیه آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات خصمانه و جنایات تروریستی خود، این بار یک خبرنگار را که در حال گزارش حقایق و مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی و رسوا کردن اشغالگران بود هدف قرار داد.

هدف قرار دادن خبرنگاران، سیاست دائمی اشغالگران است. ما در جنبش جهاد اسلامی این ضایعه را به خانواده شیرین ابوعاقله و همه همکاران وی در رسانه‌های فلسطینی و به شبکه الجزیره تسلیت می‌گوئیم و شفای علی السمودی همکار و همراه این خبرنگار را از خداوند مسئلت داریم.

اعتراف ارتش رژیم صهیونیستی به قتل خبرنگار فلسطینی با گلوله جنگی

با وجود تکذیب‌های اولیه سرانجام ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پس از تحقیقات به این نتیجه رسیده که گلوله‌های جنگی سربازان باعث شهادت وی شدند. در گزارش اعلام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی گفته شده بر اساس بررسی‌ها، یکی از نظامیان یگان مخفی «دوفدیوان» در فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری محل شهادت ابوعاقله مستقر شده و طی عملیات نظامی ده‌ها گلوله به محل حضور خبرنگار فلسطینی شلیک کرده است.

ارتش صهیونیستی همچنین ادعا کرده که با وجود تکذیب تیراندازی از سوی نظامیان یگان دوفدیوان، اما این احتمال وجود دارد که او به‌طور تصادفی شلیک گلوله صورت گرفته و برخی از گلوله‌های شلیک شده توسط سربازان یگان دوفدیوان به سمت شمال محلی که شیرین ابوعاقله حضور داشت، برخورد کردند. همچنین طبق تحقیقات ارتش اسرائیل، گلوله‌ای که به شیرین اصابت کرده با کالیبر ۵.۵۶ میلی‌متر بود که از اسلحه «اِم ۱۶» متعلق به نظامیان صهیونیست شلیک شده است.

سفیر فلسطین در سازمان ملل: ارتش اسرائیل مسئول قتل خبرنگار فلسطینی است

«ریاض منصور»، سفیر فلسطین در سازمان ملل در جریان نشست خبری با خبرنگاران در مقر سازمان ملل رژیم صهیونیستی را به دستکاری در گزارش‌ها و تحقیقات مرتبط با شهادت خبرنگار فلسطینی متهم کرد و گفت: «ادعاهای طرف اسرائیلی بی اعتبار و ساختگی و به دور از واقعیت است.»

سفیر فلسطین در سازمان ملل همچنین انجام تحقیقات مرتبط با این جنایت از سوی صهیونیست‌ها را رد کرد و گفت: «ما تحقیقات از سوی کسانی را که خود در این رویداد مجرم هستند، نمی‌پذیریم، ما خواهان تحقیقات هستیم. خواسته و موضع ما این است که این تحقیقات باید در سطح بین المللی معتبر باشد.»

در این نشست، سفیر فلسطین در سازمان ملل همچنین تاکید کرد که کشورش تحقیقات مسئولان اشغالگر اسرائیل را نخواهد پذیرفت و ارتش اسرائیل را مسئول «ترور» شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی می‌داند.

سازمان همکاری اسلامی ترور «شیرین ابوعاقله» را محکوم کرد

دفتر سازمان همکاری اسلامی در واکنش به ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره بیانیه‌ای صادر و این حادثه را محکوم کرد. سازمان همکاری اسلامی در بیانیه خود شهادت این خبرنگار فلسطینی در جنین را به شدت محکوم و تاکید کرد که این جنایت نقض آشکار قوانین و موازین بین‌المللی است و همچنین نیاز است تا تحقیقات فوری و محاکمه مسئولین این جنایت صورت گیرد.

سفیر ایران در قطر جنایت شنیع صهیونیست‌ها را محکوم کرد

سفیر ایران در قطر در واکنش به خبر شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره به دست نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین گفت: ناراحتی و اندوه عمیق خود را از شهادت شیرین ابو عاقله ابراز می‌داریم و این جنایت شنیع را که ناقض قوانین بین المللی و انسانی است، به شدت محکوم می‌کنیم.

در ادامه واکنش‌ها به جنایت جدید صهیونیست‌ها، سفیر فرانسه در قطر نیز گفت: کشته شدن شیرین ابو عاقله در حین پوشش خبری عملیات اسرائیل در جنین، شوک عمیقی است. سفیر فرانسه گفت که کشورش کشته شدن شیرین ابو عاقله را محکوم می‌کند و به خانواده وی تسلیت می‌گوید و برای همکارش «علی الصمودی» آرزوی بهبودی فوری دارد. وزارت خارجه فرانسه هم اعلام کرد: قتل شیرین ابو عاقله بسیار تکان دهنده است و ما آن را محکوم می‌کنیم و خواستار تحقیقات شفاف در مورد آن هستیم.

مسئول اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز تأکید کرد: ما خواستار رسیدگی صحیح، شفاف و سریع به کشته شدن شیرین ابو عاقله و محاکمه عوامل آن هستم. هدف قرار گرفتن خبرنگارانی که در خدمت مردم و حقیقت هستند، تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل هم در واکنش به خبر شهادت شیرین ابو عاقله گفت: آنچه اتفاق افتاده است باید به طور شفاف مورد بررسی قرار گیرد و ما هر دو طرف را تشویق می‌کنیم در تحقیقات شرکت کنند.

وی افزود: من در نوامبر گذشته زمانی که در کرانه باختری بودم با شیرین ابو عاقله دیدار کردم و او یک مصاحبه عالی با من انجام داد و من برای او احترام زیادی قائل بودم. مهم است که اجازه دهیم روزنامه نگاران بدون ترس کار خود را انجام دهند و ما باید به حقیقت آن چیزی که اتفاق افتاده است، دست یابیم.

بدون اشاره به عامل جنایت؛ آمریکا: کشته شدن خبرنگار الجزیره اهانت به آزادی مطبوعات است

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین اعلام کرد: از خبر کشته شدن شیرین ابو عاقله در کرانه باختری به شدت اندوهگین شده و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه افزود: تحقیقات در خصوص کشته شدن ابو عاقله باید فوری و فراگیر باشد و عوامل قتل او باید مورد بازخواست قرار گیرند. وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: کشته شدن شیرین ابو عاقله اهانت به آزادی مطبوعات در هر جایی است.

کاخ سفید نیز در واکنش به این جنایت صهیونیست‌ها اعلام کرد: کشته شدن شیرین ابو عاقله را به شدت محکوم می‌کنیم و تحقیقات گسترده برای روشن شدن واقعیت‌ها درباره در این حادثه را خواستاریم. در تحولی دیگر، مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر احترام به روح خبرنگار شهید الجزیره یک دقیقه سکوت کرد.

در واکنشی مشابه، سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با الجزیره گفت: تحقیقات درباره کشته شدن شیرین ابو عاقله باید جامع و مستقل باشد تا هیچکس صحت آنچه را که اتفاق افتاده است، زیر سوال نبرد. ما سیر تحولات را از نزدیک زیر نظر داشته و انتظار داریم که تحقیقات کامل در این خصوص انجام شود.

وی افزود: آزادی مطبوعات و توانایی خبرنگاران در انجام وظایف خود برای ما بسیار مهم است. ما خواستار اجرای عدالت هستیم و انجام تحقیقات کامل و مستقل در این خصوص ضروری است. سازمان ملل هم در واکنش به شهادت خبرنگار الجزیره اعلام کرد: حمله به خبرنگاران حمله به آزادی بیان و دفاع از مطبوعات دفاع از دموکراسی است.

نماینده فلسطینی کنگره آمریکا: خبرنگار الجزیره به دست رژیم تحت حمایت مطلق آمریکا کشته شد

«رشیده طلیب» عضو مسلمان و فلسطینی مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه تلویزیونی الجزیره در جنین به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی گفت: شیرین ابو عاقله به دست نظامیان رژیمی کشته شد که از حمایت مالی بی قید و شرط کشور ما (آمریکا) برخوردار است و در قبال اقداماتش بازخواست نمی‌شود.

وی ادامه داد: آنهایی که در کنار سیاست و رویکرد تبعیض نژادی اسرائیل ایستاده و از آن حمایت می‌کنند، چه زمان می‌گویند دیگر کافی است؟ رشیده طلیب خطاب به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: واکنش نشان ندادن به این جنایات، باعث قتل و کشتار بیشتر خواهد شد.

روزنامه نگار صهیونیست: کشته شدن خبرنگار الجزیره، میخی بر تابوت دولت بنت- لاپید است

«باراک رافید» روزنامه نگار صهیونیست در واکنش به شهادت «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه تلویزیونی الجزیره به دست نظامیان رژیم صهیونیستی در جنین گفت: رسانه‌های اسرائیلی با دفتر نفتالی بنت نخست وزیر، وزارت امور خارجه و ارتش مشورت کردند تا ماجرای کشته شدن شیرین ابو عاقله بر اثر تیراندازی نظامیان اسرائیلی را تکذیب کنند.

رافید ادامه داد: اسرائیل اذعان می‌کند که تغییر روایت در خصوص کشته شدن ابو عاقله دشوار خواهد بود و در بهترین حالت می‌تواند آسیب را به حداقل برساند. وی تصریح کرد: کشته شدن خبرنگار الجزیره اسرائیل را وارد بحران وجهه و اعتبار کرده است، دقیقاً شبیه حالتی که در بمباران ساختمان آسوشیتدپرس در جریان جنگ غزه اتفاق افتاد. این خبرنگار صهیونیست در پایان گفت: حادثه کشته شدن خبرنگار الجزیره در جنین ممکن است میخی بر تابوت سیاسی دولت ائتلافی بنت - لاپید باشد.

یورش ناکام نظامیان صهیونیست به منزل خبرنگار شهید فلسطینی

عصر روز چهارشنبه جمع زیادی از مردم فلسطین در برابر منزل «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شهید فلسطینی تجمع کرده و شروع به همخوانی سرودهای حماسی و ملی کردند.

در پی این رخداد، نظامیان صهیونیست به این تجمع یورش برده و تلاش کنند مانع پخش سرودهای حماسی فلسطینی بشوند. آنها همچنین تلاش کردند پرچم‌های فلسطین نصب شبده بر روی ساختمانِ منزل شهید فلسطینی را برچینند. اما تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی نظامیان صهیونیست را مجبور به عقب نشینی کرده و به حمایت از خانواده شهید فلسطینی ادامه دادند.

عضو کنست رژیم صهیونیستی از جنایت ترور «ابو عاقله» حمایت کرد

«ایتمار بن غفیر» عضو کنست رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه علی‌رغم محکومیت گسترده، اظهاراتی را در حمایت از جنایت ترور «شیرین ابوعاقله» بیان کرد. وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران هدف گلوله‌های نظامیان رژیم صهیونیستی هستند، اذعان کرد این نظامیان، فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهند و به سمت آنها تیراندازی می‌کنند؛ حتی اگر خبرنگاران هم در محل تیراندازی حضور داشته باشند!

این درحالی است که پیش‌تر نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ادعایی مضحک تلاش کرد از زیر فشارهای احتمالی در قبال ترور عامدانه «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره فرار رو به جلو کند.

شهادت ۴۶ خبرنگار فلسطینی توسط صهیونیست‌ها از سال ۲۰۰۰ تاکنون

«تحسین الاسطل»، نایب رئیس اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین گفت که اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین با اشاره به شهادت بیش از ۴۶ خبرنگار فلسطینی از زمان انتفاضه دوم، از سازمان ملل خواست عاملان این جنایت را محاکمه کند.

بر اساس این گزارش، وی از سازمان ملل خواست تا مسئولیت خود را در زمینه حمایت از روزنامه نگاران و محاکمه عاملان جنایات رژیم صهیونیستی علیه روزنامه نگاران فلسطینی به عهده بگیرد.

الاسطل گفت: «سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ حمله و جنایت از سوی اشغالگران صهیونیست علیه روزنامه نگاران فلسطینی رخ می‌دهد. زمان آن فرا رسیده است که این جنایات متوقف شده و کسانی که مرتکب این جنایات شده‌اند و کسانی که دستور آن را صادر کرده‌اند، مورد بازخواست قرار گیرند.» وی عنوان کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه روزنامه نگاران «با هدف ساکت کردن و جلوگیری از انتقال تصویر واقعی تحولات فلسطین به جهانیان است.»

تاکید برلزوم آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی

دولت اردن با صدور بیانیه‌ای جنایت ترور شیرین ابوعاقله را که با خونسردی از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت رسید را به شدت محکوم کرد. وزارت خارجه کویت نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ما جنایت نظامیان اشغالگر در ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی را به شدت محکوم می‌کنیم.

وزارت خارجه کویت همچنین خواستار آغاز تحقیقات بین المللی برای بازخواست عاملان این جنایت شوم و دادگاهی نمودن آنها شد. رئیس شورای عالی لیبی نیز با صدور بیانیه ‌ای جنایت روز چهارشنبه نظامیان صهیونیست علیه این خبرنگار فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

جریان مردمی تونس نیز با صدور بیانیه‌ای از مؤسسات و رسانه‌های عربی خواست با تحرکی جدی در سطح بین المللی، مساله جنایات ارتش تروریست صهیونیستی را در محافل بین المللی مطرح کنند. اتحادیه روزنامه نگاران سوریه و عراق نیز با صدور بیانیه‌هایی جداگانه ضمن محکومیت جنایت صهیونیست‌ها خواستار بازخواست عاملان دخیل در این جنایت شدند.

«اسماعیل هنیه» شهادت «شیرین ابو عاقله» را تسلیت گفت

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در گفتگوی تلفنی با ولی العمری، مدیر دفتر الجزیره در فلسطین، شهادت شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی را تسلیت گفت. اسماعیل هنیه تاکید کرد که شهادت این دختر قهرمان که زندگی خود را در راه برملا کردن وحشتناک‌ترین اشغالگری در تاریخ معاصر فدا کرد، تسلیت می‌گوئیم. هنیه تصریح کرد که شیرین ابو عاقله برای همیشه در یاد و خاطره نسلی که به مبارزه تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین ادامه می‌دهد، ماندگار خواهد بود.

وی افزود که خبرنگاران و اصحاب رسانه در فلسطین به عنوان پاسداران حقیقت راهی را که شیرین ابو عاقله و پیش از او شهدای جنبش رسانه در فلسطین در پیش گرفته بودند، ادامه خواهند داد و تمامی خبرنگاران آزاده که خبرنگاری را به عنوان یک وظیفه ملی و برای کشف حقیقت در پیش گرفتند، بر این مسئله تاکید دارند که صدای آن‌ها بسیار تاثیرگذارتر و رساتر از صدای گلوله خواهد بود.

میشل عون: یک جنایت دیگر به تاریخ خونین وسرشار ازجنایات صهیونیست‌ها اضافه شد

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «شیرین ابو عاقله» گفت: یک جنایت دیگر به تاریخ خونین و سرشار از جنایات صهیونیست‌ها اضافه شد.

گردان‌های قدس شاخه جنین: حامی ملتمان خواهیم ماند / خون شیرین ابوعاقله پایمال نخواهد شد

گردان‌های قدس شاخه جنین اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی منازل برخی مبارزان فلسطین از جمله منززل شهید عبدالله الحصری را به محاصره درآورده و تلاشی مذبوحانه و شکست خورده برای بازداشت برداران او به عمل آوردند.

بر اساس این گزارش، گردان‌های قدس شاخه جنین تاکید کرد: درگیری‌های شدیدی با اشغالگران در اردوگاه جنین رخ داد و پس از مقابله مبارزان فلسطینی با گلوله و بمب با اشغالگران، طرح نظامیان صهیونیست ناکام مانده است.

گردان‌های قدس تاکید کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی پس از شکست در رسیدن به اهداف خود برای بازداشت مبارزان فلسطین به طور عمدی به دنبال انتقام گرفتن از خبرنگاران فلسطین برآمدند. ما شهادت شیرین ابوعاقله که به ضرب گلوله اشغالگرانی که به اردوگاه جنین یورش بردند، شهید شد را تسلیت عرض می‌کنیم.

گردان‌های قدس در بیانیه خود آورده است: ما دژ حامی ملتمان و اردوگاه جنین خواهیم بود. خون شیرین ابوعاقله پایمال نخواهد شد.

سازمان حشد شعبی عراق: شهادت «ابوعاقله» فریادی بلند در دفاع از مساله فلسطین خواهد ماند

سازمان حشد شعبی عراق به شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست واکنش نشان داد. سازمان حشد شعبی عراق شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی را به ضرب گلوله رژیم اشغالگر در صبح چهارشنبه حین پوشش خبری یورش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین تسلیت گفت.

حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه سکوت بین المللی نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین و تداوم حملات به اردوگاه جنین، خبر شهادت «شیرین ابوعاقله» روزنامه نگار، خبرنگار شجاع و پیشرو فلسطین در دفاع از مسئله فلسطین از ابتدای مسیر کاری اش در بیش از دو دهه تا قبل تا لحظه شهادت در راه وطنش به گوش رسید.

حشد شعبی عراق تاکید کرد: در این لحظات سرشار از حزن و غرور، اداره کل اطلاع رسانی سازمان حشد شعبی عراق به فلسطین، خانواده ابوعاقله، خانواده مطبوعات و آزادگان جهان خالصانه تسلیت می‌گوید و با دوستداران این خبرنگار که روز چهارشنبه مانند آزادگان سربلند عروج یافت اعلام همبستگی می‌کند.

این سازمان در بیانیه خود بر پایبندی به مسیر حقیقت و ایستادگی که ابوعاقله از پیشگامان آن بود و این که حتی پس از عروجش فریاد و بانگی بلند در دفاع از قضیه فلسطین باقی خواهد ماند تأکید کرد.

اتحادیه عرب: عاملان شهادت «شیرین ابوعاقله» تحت پیگرد قانونی قرار گیرند

اتحادیه عرب روز چهارشنبه در بیانیه‌ای، جنایت ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی الجزیره توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما جنایت بزرگ ترور «شیرین ابوعاقله» در اردوگاه «جنین» را به شدت محکوم می‌کنیم. هدف از این جنایت ازبین بردن صدای حق و حقیقت و از میان برداشتن بانگ آزادی و دفاع از مسائل مرتبط با عدالت انسانی است.

اتحادیه عرب اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اهداف جنایتکارانه خود را از طریق حملات پی در پی و هدف قرار دادن استان «جنین» به طور مستمر و همچنین تجاوزهای روزافزون خود علیه فلسطینیان، پیش می‌برد.

این نهاد، رژیم صهیونیستی را مسئول جنایت مذکور دانست و خواستار تحت پیگرد و بازخواست قراردادن تمامی عاملان این جنایت توسط مقامات بین المللی شد.

ادعای مضحک نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شهادت خبرنگار فلسطینی

نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ادعایی مضحک تلاش کرد از زیر فشارهای احتمالی در قبال ترور عامدانه «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره فرار رو به جلو کند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعایی مضحک عنوان کرد که پیش‌بینی می‌کند فلسطینی‌ها به سوی خبرنگار الجزیره تیراندازی کرده و باعث شهادت وی شده‌اند!

ادعای مضحک نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شرایطی مطرح شده که شخصیت‌های صهیونیست نظیر «ایتمار بن غفیر» عضو کنست و «آوی بنیاهو» سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی در مواضعی قتل این خبرنگار فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست را تأیید کرده‌اند.

واکنش حزب الله لبنان به جنایت رژیم صهیونیستی در شهادت «ابوعاقله»

حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره واکنش نشان داد. حزب الله لبنان ضمن تسلیت و ابزار همدردی با شبکه الجزیره و خانواده شیرین ابوعاقله، از اهتمام ویژه این خبرنگار شهید در پوشش دادن جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین خبر داد و تاکید کرد: شهیده ابوعاقله در پوشش جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تعلل نکرد.

در این بیانیه آمده است: مراتب همدردی و تسلیت خود را با شبکه الجزیره و خانواده شهیده شیرین ابوعاقله و همکاران رسانه‌ای در رسانه‌های فلسطینی اعلام می‌داریم. شهادت شیرین ابوعاقله در قلب درگیری نشان دهنده نقش الهام بخشی است که خبرنگاران شجاع در رسوا کردن حملات اسرائیل دارند.

رژیم صهیونیستی خواستار تحقیق درباره شهادت «شیرین ابو عاقله» شد!

ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی فرافکنانه، پیشنهادی را مبنی بر تحقیق مشترک با تشکیلات خودگردان فلسطین درباره شهادت «شیرین ابوعاقله» ارائه کرد. بنابراین گزارش، تشکیلات خودگردان فلسطین با این پیشنهاد از سوی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده و اعلام کرد که شهادت «شیرین ابوعاقله» جنایت و تروریسم آشکار است.

جنبش حماس: رژیم صهیونیستی باید برای ترور عامدانه خبرنگار فلسطینی مجازات شود

جنبش حماس در واکنش به شهادت شیر ابوعاقله خبرنگار فلسطینی در بیانیه‌ای تاکید کرد: ترور شیرین ابوعاقله جنایت دیگری است که به سلسله جنایات رژیم اشغالگر قدس به ویژه علیه رسانه‌های فلسطینی اضافه می‌شود. در ادامه این بیانیه آمده است: آنچه رخ داد یک ترور عامدانه و جنایتی آشکار است که باید رژیم صهیونیستی در قبال ارتکاب آن در محافل بین المللی مجازات شود.

از سوی دیگر، نمایندگی اتحادیه اروپا در فلسطین با صدور بیانیه‌ای خواستار انجام تحقیقات فوری و مستقل برای مجازات عاملان ترور شیرین ابوعاقله شد. این در حالی است که اتحادیه اروپا با ادامه حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی از عوامل اصلی ادامه جنایات این رژیم محسوب می‌شود.

قطر: شهادت «شیرین ابوعاقله» تروریسم رژیم صهیونیستی را اثبات می‌کند

وزارت خارجه قطر جنایت ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی الجزیره توسط رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و این جنایت را نقض آشکار قوانین بشردوستانه دانست. «لولوة الخاطر» معاون وزیرخارجه قطر در واکنش به شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیره، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن شهید ابوعاقله جنایت شوم دیگری را به پرونده جنایت‌های خود اضافه کردند. وی افزود که این جنایت رژیم صهیونیستی بمثابه مهر تأییدی بر تروریسم این رژیم علیه غیرنظامیان است.

مراسم تشییع پیکر شهید ابو عاقله در شهر جنین برگزار شد

مراسم تشییع پیکر شهید «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی الجزیره آغاز شد. بنابراین گزارش، مبارزان مقاومت فلسطینی برای «شهید ابوعاقله» در اردوگاه «جنین» واقع در فلسطین اشغالی، مراسم تشییع پیکر و سوگواری برگزار کردند.

المیادین: هدف صهیونیست‌ها ایجاد رعب و وحشت برای عدم پوشش جنایات این رژیم است

شبکه المیادین با ابراز تأثر شدید از شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره، اعلام کرد: شهیده شیرین ابوعاقله اسوه ادب، حرفه‌ای گری و پایبندی به اصول ملی فلسطین بود که در بین رسانه‌های فلسطینی و عربی متأسفانه فقدان آن احساس می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنایت ترور این خبرنگار فلسطینی بیانگر سیاست ریشه‌دار رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ملت فلسطین، مبارزان و رزمندگان آن است.

شبکه المیادین ترور شیرین ابوعاقله را قتل عامدانه‌ای توصیف کرد و تاکید نمود: این جنایت برای ایجاد رعب و وحشت در بین اصحاب رسانه جهت خودداری از پوشش هرآنچه که جنایات و سیاست‌های تروریستی رژیم صهیونیستی را برملا می‌سازد انجام گرفته است.

ارسال نظرات

;