شهيد نيوز

ادای احترام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به شهدای استان لرستان

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حضور در نشست شورای ترویج ایثار و شهادت و سخنرانی در یادواره پرواز پروانه‌ها به استان لرستان سفر کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر روز چهارشنبه 22 دی ماه در ابتدای سفر دو روزه خود به استان لرستان با حضور در تپه شهدای گمنام خرم‌آباد، به شهیدان آرمیده در این گلزار مطهر ادای احترام کرد.

وی در ادامه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد انجام سفرهای استانی را در راستای سیاست دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور دانست و گفت: آیت الله رئیسی عزم جدی برای انجام سفرهای استانی و حضور و دیدار با مردم در نقاط مختلف دارند و این موضوع در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری نیز مورد تأکید قرار گرفت. سفر به استان لرستان نیز به عنوان نهمین سفر استانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همین راستا انجام می‌شود.

معاون رئیس جمهور افزود: این سفرها با حضور معاونین و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود تا ایثارگران عزیزی که مسائل و مشکلاتی دارند که در سطح استان حل نمی‌شود از فرصت تشکیل میز خدمت با حضور معاونین و مدیران برای طرح و رسیدگی به مسائل خود استفاده کنند. همچنین دیدارهای عمومی با ایثارگران انجام می‌شود و برنامه‌های دولت در این جلسات مطرح می‌شود و به صورت مستقیم نیز دیدار با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تشکیل جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان گفت: در هر سفر مشکلات و مسائل انباشته ایثارگران استان‌ها رصد و دسته‌بندی می‌شود و شرایط فعالیت بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح استان نیز بررسی می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه استان لرستان یکی از استان‌های پیشتاز در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بوده است، افزود: استان لرستان دارای شرایط طبیعی بسیار خوبی است اما متأسفانه نرخ بیکاری بالایی دارد و نرخ بیکاران جامعه ایثارگری نیز در این استان از سطح کشور بالاتر است. برطرف کردن این مشکل یک عزم عمومی را می‌طلبد تا در کنار آن موضوع اشتغال ایثارگران نیز پیگیری شود.

وی ادامه داد: مطابق قانون 25 درصد استخدام‌ها باید به ایثارگران اختصاص یابد اما تعداد کل استخدام‌های دولت در طول سال عدد محدودی در حدود 40 یا 50 هزار نفر است که سهم ایثارگران چیزی کمتر از 10 هزار نفر خواهد شد و این در حالی است که حدود 300 هزار نفر از ایثارگران جویای شغل هستند. بنابراین باید از امکانات اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای ایثارگران استفاده شود. خوشبختانه دولت دارای دو اولویت ایجاد اشتغال و تأمین مسکن برای عموم مردم است که در طرح مسکن 5 درصد مسکن هر استان و در زمینه اشتغال نیز 10 درصد اشتغال استان‌ها به ایثارگران تخصیص پیدا می‌کند. در کنار این موضوع طرح ویژه‌ای برای فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد فاقد شغل وجود دارد که این عزیزان جذب دستگاه‌های دولتی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نیز در این دیدار با گرامیداشت 6300 شهید استان لرستان گفت: در حال حاضر فرصتی برای آزمون و خطا در مدیریت و فعالیت‌ها وجود ندارد و لازم است دستاوردهای نظام و انقلاب حفظ و ارتقا یابند و برای مشکلات نیز چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: برای رسیدگی به مشکلات ایثارگران باید برنامه‌هایی به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز باید به صورت جدی صورت گیرد به عنوان مثال با توجه به ظرفیت‌های استان لرستان می‌توان اشتغال‌زایی خوبی را داشته باشیم تا بخشی از مشکل اشتغال ایثارگران نیز به این ترتیب حل شود.

معاون رئیس جمهور همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص ساخت مراکز توانبخشی ایثارگران گفت: راه‌اندازی این مراکز از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران است و خوشبختانه در سفرهای ریاست محترم جمهوری منابع خوبی در استان‌ها برای این منظور تخصیص یافته است. امیدواریم تا سال 1402 تمام پروژه‌هایی مانند ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا و مواردی از این دست که مأموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران است در کل کشور به اتمام برسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با حضور در منزل مادر شهیدان «یاسر و فتح الله محمدیان» و جانباز «رضا دلفان» از نزدیک با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نشست صمیمی با جوانان ایثارگر، بازدید از مرکز فرهنگی ورزشی و توانبخشی استان و شرکت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌های سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان لرستان است.

معاون رئیس جمهور همچنین فردا پنجشنبه 23 دی ماه در سفر به شهرستان بروجرد ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان به ویژه ۶۸ شهید دانش‌آموز در یادواره پرواز پروانه‌ها سخنرانی می‌کند.

ارسال نظرات

;