دلالان در صف خرید سهام بانک دی / ضربه ای بر پیکیره سهام خانواده های شهداو ایثارگران

هیات مدیره جدید با تلاش فروان بر مشکلات فائق آمده و بازگشایی سهام را رقم زدند و حالا نباید تحت جولان عده ای دلال سرمایه بانک را خرج خرید سهام کنند.

 

اگرچه پس از کشمکش های فراوان، سرانجام سهام بانک دی با تلاش شبانه روزی مدیرعامل و هیات مدیره جدید و برگزاری مجمع قانونی فوق العاده آزادسازی و قابل عرضه شد، اما همچنان حواشی متعددی دامنگیر این موضوع است.

پس از آزادسازی سهام بانک دی پیرو برگزاری مجمع عمومی فوق العاده این بانک، امری که در همه بانک ها رایج است و دامن مدیران اسبق بانک دی را نیز گرفته وبه نظر می رسد این رویه امروز هم درخصوص این بانک هم به وقوع پیوسته است.

در همین زمینه، همواره شاهدیم که پس از رهاسازی سهام، به منظور جلوگیری از ریزش عرضه و ارزش سهام، دلالان پای میز معامله آمده و سهام آن بانک را در بازه های زمانی یک و دو روزه خرید و فروش می کنند.

معمولاٌ بانک ها به منظور فرار از خبرسازی و جریانات رسانه ای و جلوگیری از افت ارزش سهام خود به این امر تن می دهند که دلالان با نفوذ از گردش اطلاعات داخل بانک به یکباره درآمد بسیار زیادی از از منابع مالی بانک مال خود می کنند وبعضاٌ برهی هم از داخل بانک ها در این گردش مالی خود را با دلالان سهیم می کنند.

بنابراین بانک نیز منابع خود را صرف خرید سهام می کند و دلال ها که بطور کامل به این موضوع اشراف دارند، وارد میدان می شوند و با سهمی که در واقع ارزشش معادل ۴۰ تا ۵۰ تومان است بازی می کنند تا ارزش آن را به ۱۰۰ تومان برسانند..


 این بازی نخ نما شده درحالی در گذشته از طریق بانک دی و دلالان سفارشی و برخی بلده کاران اجرا می شود که این مهم نه تنها در شان جامعه ایثارگری بعنوان صاحبان اصلی و سهامداران این بانک نیست بلکه کمکی به اصل ماجرا و ارزش گزاری واقعی سهام بانک دی نیز  نمی کند و تلاش هیات مدیره جدید را که در راستای آزادسازی سهام اقدام کردند به حاشیه می راند.

موضوعی که باید با دقت نظر و مدیرعامل و همت هیات مدیره جدید اصلاح شده و الگو و خط مشی موثر و مناسبی برای سایر بانکهای کشور باشد تا هنگام آزادسازی، سهم در قیمت واقعی خود قرار گرفته و رهایی سهام مشخص باشد.

فعال بازار

با سلام و درودمطلب بجایی استمتاسفانه این الگوی تکرار شونده در خصوص روند سهم بانک دی در دوره هر مدیرعامل بانک تکرار میشود از ترس فشار جامعه ی هدف بجای اصلاح عملکرد بانک و ایجاد تناسب اساسی در نسبتهای عملیاتی بانک، منابع گران قیمت مشاع بانک و سودهای اندک شرکتهای تحت پوشش صرف بالا نگه داشتن قیمت سهم بانک میشود یک شوی به تمام معنا دلالان هم دست بانک را خوانده اند و سود خوبی از این روند و سوار شدن بر این جریان ( غلط) میبرند! دست کم هیچ نظارتی هم از طرف بنیاد شهید بر این حیف و میل منابع نیست ! البته از آقای قاضی زاده که گفته بود "سه روزه بورس را درست میکنم" انتظار میرود کمی در خصوص سهام شرکتها و بنگاه های زیر مجموعه اش تدقیق نماید

ارسال شده در : 30 خرداد 1401 ساعت 08:33


امیرمحمد بابایی

نگاه جالب و موشکافانه ای داری 👏👌👏

ارسال شده در : 30 خرداد 1401 ساعت 09:16


یلدا

بابا این بانک دی رو کلا منحل کنید خیالتون تخت شه از همون روز اول این بانک دی حاشیه ساز بوده

ارسال شده در : 31 خرداد 1401 ساعت 19:00


علمی

مگه بقیه سهام هارو کی خریده؟؟سهام شرکتهای بزرگ و سود ده به دلالان میرسه همیشه

ارسال شده در : 31 خرداد 1401 ساعت 22:13


ارسال نظرات

;