3200 موشک آماده شلیک است

در پی بازداشت یک مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری، منابع عبری مدعی شدند که جنبش جهاد اسلامی بیش از 3 هزار موشک خود را از زیر زمین خارج کرده است.

مرکز مطالعاتی «حضارات»، امروز (جمعه)، گزارش داد که برخی منابع عبری مدعی شده‌اند جنبش جهاد اسلامی فلسطین هزاران موشک خود را از زیر زمین خارج کرده است.

منابع مذکور به نقل از چند منبع امنیتی صهیونیستی مدعی شدند که طبق برآوردهای اطلاعاتی تل‌آویو، جنبش جهاد اسلامی به منظور آمادگی سریع برای یک مرحله جنگی جدید با تل‌آویو طی سه روز گذشته توانسته دست‌کم ۳۲۰۰ موشک خود را از زیر زمین خارج کند.

این منابع که در این گزارش اشاره‌ای نیز به هویت آن‌ها نشده، مدعی شدند برخی از این موشک‌ها دوربرد و برخی دیگر کوتاه‌برد هستند که تا شهرک‌های صهیونیستی واقع در جنوب اراضی اشغالی می‌رسند.

بر اساس این گزارش، جنبش جهاد اسلامی فسطین در غزه بیش از ۲۰ هزار موشک در اختیار دارد که در زیر زمین نگهداری می‌شوند.

بامداد سه‌شنبه بود که نظامیان صهیونیست با حمله به اردوگاه جنین، یک فلسطینی را به شهادت رساندند و «بسام السعدی» یکی از فرماندهان ارشد جنبش مقاومت جهاد اسلامی را نیز بازداشت کردند.

در پی این حمله، سخنگوی رسمی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی، بامداد سه‌شنبه، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «به اشغالگران درباره هرگونه آسیب رساندن به جان رهبر بزرگ، شیخ بسام السعدی هشدار می‌دهیم؛ ما آماده‌ایم که اگر تجاوز متوقف نشود، با قدرت پاسخ دهیم.»

«خضر عدنان» یکی از سران جنبش جهاد اسلامی نیز به تل‌آویو هشدار داد و گفته بود: «آسیب رساندن به جان شیخ بسام السعدی به معنای آن است که فلسطینی‌ها عملیات بزرگ‌تری خواهند داشت.»

در پی هشدارهای شدیداللحن مقامات جهاد اسلامی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، صبح پنجشنبه، به همراه «نمرود آلونی» فرمانده یگان غزه در ارتش این رژیم از مرز نوار غزه بازدید کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، پنجشنبه، همچنین خبر داده بودند که تل‌آویو، پهپادهای مسلح خود را بر فراز غزه به پرواز درآورده و به دنبال فرصتی برای هدف گرفتن «هسته‌های ضد زره» است.

ارسال نظرات

;