اینستاگرام باید نباشد!

آیا می‌دانید که [فارق از آسیب های فاجعه بارِ فرهنگی] ضرر اقتصادیِ نبستن اینستاگرام بسیار بسیار بسیار سنگین تر از ضرر فیلتر شدن آن است؟

هنگامی که میخواهیم از ضررهای اقتصادی فیلتر شدن اینستاگرام و از بین رفتن تعدادی شغل در آن حرف بزنیم ، حتما باید از ضررهای اقتصادی فیلتر نشدن اینستاگرام و شغل‌هایی که باز بودنِ این پیامرسان آنها را نابود کرده هم حرف بزنیم!

👈چون معمولا کسی از قسمت دوم صحبت نمی‌کند!

🔸آیا می‌دانید بخاطر خرید پهنای باند خارجی برای مصرف در سرویس های خارجی همچون واتسآپ و اینستاگرام ، سالانه میلیون ها دلار ارز از کشور خارج می‌شد؟؟!

🔹آیا می‌دانید امکاناتی همچون پهنای باند وسیع ، سِرورهای متعدد و QoS [کیفیت خدمات] ، به این پلتفرم های خارجی اختصاص داده می‌شد و از آنجایی که پیامرسان های داخلی فاقد این امکانات بودند ، مردم از انها استقبال نمیکردند و به همین خاطر به سود دهی مالی نمی‌رسیدند و صنعت فضای مجازی ما نابود شده‌ بود؟؟!

🔸آیا میدانید چه هزینه‌های سنگینی بخاطر جرم و جنایاتی که در پیامرسان های خارجی شکل می‌گیرد بر دولت و قوه‌ی قضائیه تحمیل می‌گردد؟؟! [به طور مثال همین آسیب‌های اخیر به اموال عمومی توسط اغتشاشگران که عمدتا در سرویس خارجی به اعمال مجرمانه تحریک می‌شوند]

🔹آیا می‌دانید وقتی فضای مجازی کشورمان در انحصار پیامرسان های خارجی باشد ، پلتفرم های داخلی زمین می‌خورند و طبیعتا نمی‌توانند دست به توسعه‌ی فعالیت خود بزنند و به تبعِ آن هزاران جوان فارق التحصیل رشته‌ی IT [فناوری اطلاعات] در کشورمان بیکار می‌مانند؟؟!

🔸آیا می‌دانید سرویس خارجی با اینکه فضای مجازی کشور را قبضه کرده بود و حتی اگر مارکتینگِ آن در ایران بسته باشد ، سود مالی کلانی از فعالیت ایرانیان برداشت می‌کند ، ریالی به عنوان مالیات به جمهوری اسلامی پرداخت نمی‌کرد و در عوض تمام پیامرسان های ایرانی باید مالیات بدهند؟؟!

آیا می‌دانید که [فارق از آسیب های فاجعه بارِ فرهنگی] ضرر اقتصادیِ نبستن اینستاگرام بسیار بسیار بسیار سنگین تر از ضرر فیلتر شدن آن است؟

"میلاد خورسندی"

ارسال نظرات

;