گروه های فلسطینی خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری شدند

گروه های مقاومت فلسطین خواستار تشدید تمام اشکال مقاومت در کرانه باختری در واکنش به تجاوزات بی وقفه صهیونیست ها شدند.

گروه های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت سه جوان فلسطینی در بیانیه ای خواستار تشدید تمام اشکال مقاومت در کرانه باختری در واکنش به تجاوزات بی وقفه صهیونیست ها شدند.

بر همین اساس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه ای تاکید کرد که ملت فلسطین در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی دست بسته نخواهد نشست.

در این بیانیه آمده است: جنایت های رژیم صهیونیستی منجر به تشدید مقاومت خواهد شد و درگیری به عنوان تنها راه آزادی باقی خواهد ماند.

همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای درباره تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد: صهیونیست ها نمی توانند با ریختن خون شهروندان فلسطینی برای خود امنیت ایجاد کنند و جنایت های آنها منجر به خشم و انتفاضه در همه عرصه ها خواهد شد.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی در چارچوب سیاست نژادپرستانه است.

جبهه خلق خواستار وحدت میدانی در همه سطوح به منظور مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی شد و از جامعه بین الملل و نهادهای حقوق بشری خواستار مداخله فوری برای توقف جنایت های رژیم صهیونیستی شد.

جنبش آزادگان فلسطین نیز تاکید کرد که رهبران رژیم صهیونیستی خون شهروندان فلسطینی را همچون نردبانی برای رسیدن به قدرت می دانند و جنایت های این رژیم باعث تشدید مقاومت و تقویت عزم و ارداه مبارزان مقاومت در کرانه باختری خواهد شد.

خالد مشعل رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در خارج هم تاکید کرد که بزرگداشت روز همبستگی با ملت فلسطین، فرصتی جدید برای تاکید بر پایبندی ما به حقوق ملی و تاریخی خود و در رأس آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر، بازپس گیری قدس اشغالی و مسجدالاقصی و همه مقدسات اسلامی و مسیحی ما، بازگشت آوارگان به سرزمین خود و آزادی همه اسرای دربند است.

وی افزود: پس از گذشته هفتاد و پنج سال از اعلام «روز همبستگی با ملت فلسطین» امروز شاهد تحولات پی در پی در عرصه فلسطین هستیم که شاید مهمترین آن تشدید مقاومت در کرانه باختری باشد.

مشعل با بیان اینکه کرانه باختری نشان داد در برابر وحشیگری رژیم صهیونیستی و اقدامات متجاوزانه صهیونیست ها تسلیم ناپذیر است، افزود: امروز شاهد وداع فلسطینان با شهدایی بودیم که در برابر صهیونیست ها تسلیم نشدند.

رئیس جنبش حماس ادامه داد: نوار غزه نیز برغم محاصره به مقاومت خود ادامه می دهد و طلایه دار مقاومت و آزادسازی فلسطین در کنار سایر اقشار ملت فلسطین در داخل و خارج است.

وی یادآور شد: امروز که روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین است، شاهد تشدید مقاومت در قدس اشغالی و تلاش برای مقابله با هتک حرمت مسجدالاقصی هستیم، در حالی که شهروندان فلسطینی ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ برغم گذشت بیش از هفت دهه تلاش صهیونیست ها برای انزوای آنها، به مقاومت خود ادامه می دهند.

رئیس جنبش حماس در پایان تاکید کرد که که ملت و مقاومت فلسطین در داخل و خارج بار دیگر عهد می بندد که مسیر طولانی مبارزه خود را تا آزادسازی اراضی اشغالی و بازگشت آوارگان و بیرون راندن صهیونیست از سرزمین خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است در حملات بامداد امروز سه شنبه نظامیان صهیونیست به کرانه باختری سه جوان فلسطینی به شهادت رسیدند. نظامیان صهیونیست امروز به شهرک بیت امر در نزدیکی الخلیل یورش برده و به سوی فلسطینی‌ها تیراندازی کردند. وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد در جریان این یورش، «مفید اخلیل» جوان فلسطینی که از ناحیه سر زخمی شده بود، در اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست در منطقه بیت ریما در نزدیکی رام الله نیز دو برادر فلسطینی به نام‌های «جواد عبدالرحمن عبدالجواد ریماوی» (۲۲ ساله) و «ظافر عبدالرحمن عبدالجواد ریماوی» (۲۱ ساله) به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات

;