غرامت خواهی از عراق از منظر روسای بنیاد شهید

از سوی این افراد بحث گرفتن غرامت از عراق مطرح شده که واقعا مسئول این کار مشخص نیست و شورای عالی امنیت ملی باید در این رابطه تصمیم بگیرد.

 


بحث غرامت خواهی از دولت عراق چندی است مطرح است و مواضع مختلفی از سوی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران اتخاذ شده است.
در همین راستا قاضی زاده هاشمی در سخنانی گفت: بخشی از درخواست‌های عزیزان ایثارگر ما که نمونه آن را در جریان اعتراضات اخیر در مقابل مجلس شاهد بودیم جایگاه قانونی ندارد.
وی افزود: مثلا از سوی این افراد بحث گرفتن غرامت از عراق مطرح شده که واقعا مسئول این کار مشخص نیست و شورای عالی امنیت ملی باید در این رابطه تصمیم بگیرد. به هر روی ما به وظایفی که به این بنیاد محول می‌شود عمل می‌کیم. مثلا به ما گفته شد که باید خانواده‌های شهید انهدام هواپیمای اوکراینی تحت پوشش سازمان بنیاد شهید قرار بگیرند که ما براساس وظیفه خود عمل کردیم.
پیش از این نیز سعید اوحدی در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران درخصوص غرامت خواهی گفته بود که: شایعه تکمیل فرم غرامت خواهی که گفته شده فرم مخصوص دارد کذب است و این مسئله حقوقی است و از طریق مجامع بین المللی و مجلس قابل بررسی است.
با اینهمه شهید خبر در پرونده ویژه ای طی مصاحبه با یکی از فرزندان شهدای صاحب نظر در حوزه حقوق بین الملل در کنار پوشش خبری ویژه تجمعات غرامت خواهی برخی ایثارگران این مهم را بطور علمی و عملی بررسی خواهد کرد و از مخاطبین درخواست می کند نظرات خود در این حوزه را ذیل خبر و از طرق دیگر در اختیار ما قرار دهند.   

فرخ

سلام. سوالات زیادی در خصوص بحث غرامت میباشد، ولی سوالی که ذهن جامعه هدف را بسیار درگیر کرده، آیا کشور عراق و ایران جزءمسلمین هستند و اعتقاد به حق الناس دارند؟خوب کشور عراق بعنوان متجاوز شناخته شد بزبان ساده متهم یا مقصر، دردین اسلام آدمده دیه ،،،آیا اینکه فرض بگیریم عراق بشود یک کامیون وایران شود عابر های پیاده، راننده کامیون مست آمده روی عابرین پیاده وبیش از یکمیلیون نفررا کشته و مجروح کرده قانون اسلام چه میگوید، ؟؟؟؟؟آیا دیه این افراد که بعضا بچه صغیر داشته اند نبایستی پرداخت میشد یا قانون می‌توانست پرونده را مختومه کند؟؟؟؟؟ بس مسئولین عزیز بدانند درمورد غرامت اگر سیاسی کاری شود حق الناس گردنشان میباشد وبایستی جواب دهند، آن مبالغی که همسال خاوری ها، آقا زنده‌ها بردند خون شهدا بود که افسوس؟؟؟

ارسال شده در : 3 اسفند 1400 ساعت 12:28


سیده خدیجه علویمقدم همسرشهیدآسماعیل محمدی

سلام وعرض ادب خدمت روسا و اساتید محترم بنیادشهید ...اگرحق شهداوجانبازان گرفتنی بودتاحالا چرا کاری نکردند ماباخون ودل باشکنجه هایی که ازطرف خانواده شهید برماهمسران روا میشدبچه هامون وبزرگ کردیم حالا که به هزاردرد دچارشدیم حرف غرامت پیش اومدماهم مطیع پیام رهبریم

ارسال شده در : 3 اسفند 1400 ساعت 20:42


ولی

دست بردارید بابا برای پرواز احتمالی یک هواپیمای کاغذی انقدر شو آف نگزارید

ارسال شده در : 4 اسفند 1400 ساعت 01:23


جمال

اول مشکلات اقتصادی کشور رو حل کنید تا بعدش کم کم همه قضایا حل شه

ارسال شده در : 4 اسفند 1400 ساعت 01:32


سالار

این جور سفر ها سر آغاز عادی سازی روابط با ایران هم هست ...برنامه ای که با توجه به سیاست های طولانی مدتی که دشمنان ایران می چینند برای نفود....شاید دارند برای بیست سال آینده آماده میشن که سفارت خونشون رو هم افتتاح کنند ....البته اگه غیرت بچه شیر سربازان حاج قاسم اجازه بده که اسراییل بیست سال آینده رو ببینه ......

ارسال شده در : 4 اسفند 1400 ساعت 01:37


کریم رحمانی

باعرض سلام و ارادت اینجانب جانباز۲۵%می باشم درخواست وام ازینیاد داشتم ( ب مبلغ ۵۰ میلیون) من را ب بانک دی معرفی کردند بانک دی از من دو تا ضامن کارمند خواست بنده با زحمت فراوان ۲ ضامن فراهم کردم بعد از کامل شدن پرونده یک عدد کارت ۵۰ میلیونی خرید کالا دادند ک بابت کارت ۸۰۰هزار تومان و۸۰۰هزارتومان دیگر بابت کار مزد ازان کم کردند +۱۸ %سود ان چرا باید ۱۶۰۰۰۰۰هزارتومان غیر از ۱۸%باید کم کنند لطفا پیگیری کنید از نظر برخوردهم با ارباب رجوع بسیار بد رفتار هستند

ارسال شده در : 4 اسفند 1400 ساعت 11:44


خداوردی جاهد

جانباز 35درصدهشت سال اسارت مانده ام دو فرزند مریض دارم چرا نباید با این درد ومشکلات مالی حق ماگرفته نشود از مسولان دلسوز خواهشمندم این قعشرازجان گذشته را ببیند وما به حق خودمان غرامت جنگی برسیم باتشکر.

ارسال شده در : 10 فروردین 1402 ساعت 04:00


ارسال نظرات

;