ولنگاری فرهنگی ایران

ولنگاری فرهنگی که نتیجه اش وضعیت کنکنی ایران است به چه معناست؟

 

1️⃣ یعنی نظارت کافی بر بازار پوشاک و البسه‌ی مردم ‌ [چه تولیدات داخلی ، چه واردات خارجی] وجود ندارد و *لباس‌های ضد فرهنگ ایرانی - اسلامی به راحتی در دسترس مردم است!*

2️⃣ یعنی تعداد زیادی از فیلم های سینمایی و سریال های خانگیِ مجوز داده شده توسط وزارت ارشاد و نهادهای وابسته ، *پرچم دار عادی سازی فحشا و بدحجابی هستند* !

3️⃣ یعنی فضای مجازی کشور *در نهایتِ یله و رها بودن به سر می‌برد* و دشمنان به سادگی روی ذهن و روح مردم اثر می‌گذارند *و پروژه‌ی ****#شبکه_ملی_اطلاعات**** روی زمین مانده!*

4️⃣ یعنی منابع تحقیقاتی و کتب دانشگاهی ما ، در بسیاری از موارد ترجمه‌ی کتاب ها و آثار خارجی‌ست و پالایشی رو آنها صورت نگرفته و دانشجویان و نخبگان ما از مبانی و علوم غربی تغذیه می‌کنند!

5️⃣ یعنی در تولید انیمیشن ها و بازی های ایرانی ضعف فراوانی داریم و در این زمینه‌ها معمولا مصرف کنند‌ه‌ی تولیدات غربی هستیم!

6️⃣ یعنی محصولات فرهنگی و لوازم تحریرِ کودکان و نوجوانان ما *از نماد های ایرانی-اسلامی تهی ، و پر از نمادهای غربی‌ست!*

7️⃣ یعنی نهادهای فرهنگی ما همچون حوزه‌ی علمیه از ضعف های عمیقِ ساختاری و مدیریتی رنج می‌برند و در ساختار برخی نهادهای فرهنگیِ جامعه ، هم شاهد نفوذ فیزیکی هستیم و هم نفوذ گفتمانی!

8️⃣ یعنی آموزش و پرورش شاید در بحث آموزش *عملکرد نسبتا خوبی* داشته باشد ، ولی در *موضوع پرورشِ دانش آموزان ضعف های فراوانی دارد* که در این مجال فرصت پرداختن به آن نیست! 

 نکته‌ی مهم آنجاست که در این روزها ثمره‌ی این ولنگاری فرهنگی را *در کف جامعه و رفتار برخی جوانان و نوجوانان به خوبی می‌توان دید* و به نظر می‌آید باید یک انقلاب فرهنگی *در* *تفکرات ، برنامه‌ریزی ها و اعضای «شورای عالی انقلاب فرهنگی» و نهادهای فرهنگی ما صورت بگیرد* تا بتوانیم به اصلاح مسائل فرهنگی کشور امیدوار باشیم!!!

پ.ن : حتما سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی *در تاریخ ۱۵ آذر ۱۴۰۱* را ببینید!

 میلاد خورسندی

#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی 

ارسال نظرات

;