بی تدبیری بنیاد شهید و تاراج اموال خانواده های شهدا/بخش دوم؛حراج با بی تخصصی؛ گره ها و پیشنهادها

مدیران مربوطه باید پاسخ دهند که چطور در پایین ترین سطح قیمتی حجم وسیعی از دام های تولیدی و مولد در این شرکت ها به فروش رسیده است؟

بعضاً گماشتن افراد بی تخصص یا با تخصص غیر مرتبط از یک سو و بی تعهد و غیر مرتبط به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری از سوی دیگر باعث بروز زیان های مکرر به تمام نهادهای مالی و بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید شده است.
 

 با رویه ای که شاهد آن هستیم ، برخی از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید به لحاظ عملکردی زیان ده هستند.

به عنوان مثال : شرکت ماهان بعد از دو دهه فعالیت افتخار آمیز، در سال مالی گذشته بیش از 500 میلیارد ریال زیان عملیاتی داشته است که علت آن باید شفاف سازی و اطلاع رسانی شود.

هیات مدیره شرکت اجداد زربال به عنوان استراتژیک ترین شرکت کوثر با تاثیر ملی، دست خوش تغییرات مداوم برخی افراد با تجربیات و رشته های تحصیلی غیر مرتبط شده است. سایر شرکت ها نیز به فراخور زیان ده هستند.

 علیرغم گرانی ها و تورم لجام گسیخته درصنعت غذا، این شرکت ها با تامین نهاده مصرفی از طریق یارانه دولتی خوراک و مواد اولیه به شدت دچار بحران نقدینگی شده اند که متاثر از نحوه مدیریت مدیران فعلی است. 

طبق برخی گزارشات قیمت گوشت در مقایسه با طلا، دلار و سکه بیش از دوبرابر به دامداران منفعت رسانده اما با ناتوانی و غفلت مدیران کوثر در این حرفه و فروش بدموقع دارایی زیستی شرکت های آبزی اکسیر، اشراق و شریف آباد و کاهش فعالیت های عملیاتی هلدینگ کشاورزی کوثر متاسفانه در حال حاضر محصول اندکی برای عرضه دارند.

 مدیران مربوطه باید پاسخ دهند که چطور در پایین ترین سطح قیمتی حجم وسیعی از دام های تولیدی و مولد در این شرکت ها به فروش رسیده است؟ 

به نظر می رسد برای جلوگیری از سو استفاده ها و دور زدن قانون ضروری است که در موارد این چنینی نهادهای نظارتی، روش فروش و اخذ مجوز مجامع در این معاملات اعم از دارایی زیستی و دارایی ثابت را مورد بررسی قرار دهند.

دارایی هایی که امروز در نتیجه ضعف مدیریتی از مجموعه های اقتصادی بنیاد شهید به فروش می رسد و در حقیقت پشتوانه ای برای اجرای برنامه های توسعه ای این مجموعه ها و دارایی های خانواده های معزز شهداست که به چوب حراج گذاشته شده است.

شهید نیوز توصیه می کند تا نهاد های نظارتی؛ دارایی ثابت، جمعیت مولد و گله های زیستی شرکت ها در مرداد ماه 1400 را با مرداد 1402 و ضریب افزایش جمعیت 5 ساله اخیر مقایسه نمایند، تا به وضوح تقلیل دارایی زیستی و سرمایه خانواده شهدا و ایثارگران را مشاهده نمایند. 

پیشنهاد می شود به عنوان مثال با جای فروش  زمین ۱۰۷ هزار متری ساوجبلاغ که جزء املاک و مزارع مرغک است در راستای توسعه مرغک صرف شود تا علاوه بر تامین منافع اقتصادی ذینفعان، محلی برای ایجاد پشتوانه فنی و اقتصادی کشور در زمینه اجداد طیور تخم گذار باشد. 

املاک احمد آباد مستوفی و حسن آباد خالصه که جزء املاک هلدینگ کشاورزی می باشد و شرایط مستعدی برای ایجاد گلخانه و تولید نهال را دارند بایستی با ایجاد شرایط بهینه در این مزارع بستر مناسبی برای توسعه تولید و ارتقای اشتغال جامعه هدف باشد، که متاسفانه با بی تدبیری ها و عدم مدیریت صحیح به ورشکستگی رسیده اند.

انتظار می رود با ورود به موقع نهادهای نظارتی و دستگاه های مسئول از حراج دارایی های خانواده های معزز شهدا و ایثارگران جلوگیری شود و از سویی دیگر بنیاد شهید نیز به خود بیاید و رویه غلط پیش رو را اصلاح نماید.

 شهید نیوز آمادگی دارد برای روشن شدن افکار عمومی پاسخ بنیاد شهید در این خصوص را منتشر نماید.

محمداحسان

نشستید داراییمون به باد بره بعد بگید؟رسواشون کنید شهیدنیوزی ها توروخدا

ارسال شده در : 20 دی 1402 ساعت 20:40


ارسال نظرات

;