همایش پدران آسمانی در تبریز برگزار می‌شود

به مناسبت سيزدهم رجب، سالروز ميلاد باسعادت اميرالمومنین حضرت علي(ع) و روز پدر، همايش پدران آسماني در تبریز برگزار مي شود.​​​​​​​

به گزارش شهید نیوز به نقل از  ایثار، «علی اکبر سلمانی» در جلسۀ هماهنگی این همایش گفت: برنامۀ مزبور بعد از نماز مغرب و عشاء روز پنجشنبه، پنجم بهمن در مسجد آیت الله شهیدی تبریز واقع در میدان ساعت برگزار مي شود.
سرپرست بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربایجان شرقی، قرائت دعای پرفیض کمیل، مولودی خوانی، سخنراني و تجليل از پدران شهدا را از جمله برنامه هاي اين همايش عنوان کرد. 
سلمانی با بیان اینکه سخنران ویژه این همایش حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هستند، گفت: از عموم مردم تبریز به ویژه پدران بزرگوار و همچنین فرزندان گرانقدر شهدا برای حضور پرشور در این همایش دعوت شده است.
وی افزود: برگزاری همایش پدران آسمانی بستری مناسب برای تکریم مقام شهدای گرانقدر به عنوان پدران آسمانی و همچنین تقدیر از پدران بزرگوار شهداست که در تربیت، تعالی، تکامل و عروج آن مردان آسمانی نقشی بی‌بدیل و کم‏ نظیر ایفا کردند.
وی یادآوری کرد: این همایش امسال پرشورتر از سال های گذشته و با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و پیوند آن با مناسبت های مذهبی، گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی ها و ایثارگری های شهدا، نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی و تکریم مقام پدر برگزار می شود.
به گفته سلمانی، هیات عزاداری وارثان ثارالله شاهد و جانبازان تبریز در برگزاری همایش پدران آسمانی با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی مشارکت دارند. 
حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان در سیزدهم رجب سال سی‌ام عام الفیل و ۲۳ سال پیش از هجرت پیامبر(ص)، در خانه خدا دیده به جهان گشود. امسال سالروز این میلاد خجسته با پنجشنبه، پنجم بهمن مصادف شده است.

ارسال نظرات

;