شهيد نيوز

تکاپوهای شکست خورده آمریکا در یمن

یحیی حرب، نویسنده و تحلیلگر سیاسی گفت پدیده فریب تبلیغاتی و دروغ پراکنی در تجاوز به یمن مسأله یک یا دو ماه گذشته نیست بلکه از ابتدای جنگ وجود داشته و با تمام فعالیت های نظامی ائتلاف تجاوز همراه بوده است.

وی با حضور در برنامه "مع الحدث" به شبکه خبری العالم گفت: "تجاوز عربستان به یمن که به اسم ائتلاف خود را معرفی کرده است در واقع ائتلاف نیست بلکه کلمه ائتلاف یک اسم گذاری فریبکارانه و دروغین است چون همه کشورهایی که در این به اصطلاح ائتلاف شرکت داشتند، اندکی بعد از آن خارج شدند."

وی همچنین تصریح کرد که عنوان "دفاع از دولت قانونی" هم یک عنوان دروغین و فریبنده است و کلا همه شعارهای عربستان در این حمله، دروغی بیش نبوده است.

حمید رزق، کارشناس رسانه ای یمنی هم در این باره گفت رسانه های ائتلاف سعودی در زمینه پوشش خبرهای حمله به یمن در سطوح نظامی، تجسسی و امنیتی دچار ورشکستگی و شکست بی سابقه ای شده است.

وی نیز در گفتگو با شبکه العالم گفت که همه اهدافی که ائتلاف سعودی مدعی شده است اهداف نظامی هستند، در واقع اهداف مدنی و تأسیسات زیرساختی مثل فرودگاه، جاده، پل و ساختمان های مسکونی بودند و همین ویدیویی که اخیرا به خیال خودشان افشا کرده اند، در واقع بخشی از یک فیلم مستند درباره عراق بود که در سال 2003 منتشر شده است.

خالد غراب، کارشناس نظامی یمنی هم گفت که رسانه های سعودی و آمریکایی و همپیمانانشان از زمان حمله آمریکا به عراق سعی کرده اند از دروغ و فریب به عنوان یک اسلحه استفاده کرده و بر جنایات خود سرپوش بگذارند.

وی خاطرنشان کرد که رسوایی های اخیر ظرف یک هفته و ادعای ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی درباره ویدیویی که در اصل متعلق به یک فیلم مستند درباره عراق در سال 2003 بوده است، پرده از رسوایی بزرگتر عربستان برداشته است.

ارسال نظرات

;