فاجعه‌ای بدتر از متروپل برای اهوازی‌ها

نزدیک به 2 هزار مورد حیوان‌گزیدگی طی یکسال در اهواز در حالی رخ می‌دهد که گفته می‌شود درمان هر مورد گاز گرفتگی سگ بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال (سه تا چهار میلیون تومان) برای مردم هزینه دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفته است: حمله سگ‌های ولگرد به یک نوجوان ۱۷ ساله در اهواز وی را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر عرفان مردانی روز دوشنبه گذشته در خبری که ساعاتی قبل از ریزش ساختمان متروپل در آبادان منتشر شد، گفت: این نوجوان در حال فرار از حمله سگ‌های ولگرد بود که با یک خودرو برخورد کرده و هم اکنون در بخش مراقبت ویژه بستری است.

وی افزود: بعد از درگذشت استاد دانشگاه آزاد اهواز در سال گذشته در پی فرار از حمله سگ‌های ولگرد، این دومین حادثه جدی ناشی از حمله سگ‌ها در اهواز است.

مردانی گفته است: دستگاه‌های مسئول باید پاسخ دهند که تاکنون برای حل این معضل چه اقدام موثری انجام داده‌اند؟!

در سال گذشته بیش از یک هزار و ۹۰۰ مورد حیوان گزیدگی در اهواز رخ داده است.

 

*نزدیک به 2 هزار مورد حیوان‌گزیدگی اهوازی‌ها که اکثریت آن ناشی از حملات سگ بوده در حالی است که تعداد حادثه‌دیدگان در واقعه تلخ ریزش ساختمان متروپل در آبادان بسیار کمتر است.

فلذا یک مقایسه ساده عقلانی نشان می‌دهد که اگرچه حادثه ریزش ساختمان در آبادان دردناک است و بایستی حتما با عوامل و مسببان آن برخورد شود؛ اما فاجعه‌ای به نام جولان سگ‌های ولگرد در اهواز و تهران و قم و سایر شهرهای کشور که آسیب‌های جانی و مالی بسیاری را شامل مردم کشور کرده بسیار هولناکتر از تبعات حادثه ریزش یک ساختمان است.

و مسئولان امر حتما بایستی فکری به حال این قضیه بکنند و بین حملات توییتری و امنیت و جان مردم یکی را انتخاب کنند.

پیش از این گزارش دیگری درباره حملات سگ‌ها در استان قم منتشر شد که می‌گفت تنها در طول یکسال 320 مورد حمله سگ‌های صاحب‌دار به مردم در استان قم رخ داده است.

لازم به ذکر است که آسیب‌های جانی سگ‌های ولگرد و صاحبدار برای مردم در حالی است که سگ‌ها آسیب‌های زیادی را برای محیط زیست نیز ایجاد کرده‌اند.

آسیب‌هایی از ایجاد بیماری برای انسان‌ها در محیط‌های شهری تا بر هم زدن چرخه‌های زیستی گونه‌های مختلف جانوری در محیط زیست که باید برای آنها نیز اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار داد.

ارسال نظرات

;