وضعیت کیک بوکسینگ ایران برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی

رشته کیک بوکسینگ را به بازی های کشور های اسلامی اعزام نمی‌شود و از لیست حذف شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدنیوز، اصغر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ی وضعیت کیک بوکسینگ ایران برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی بیان کرد: کیک بوکسینگ که زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی بود، جزو رشته‌های اعزامی ما قرار داشت. ثبت نام اولیه هم انجام شده بود. مدتی پیش این انجمن اعلام استقلال کرد و خودشان را از فدراسیون جدا کردند. پس از آن فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم در نامه‌ای به وزیر ورزش که رونوشت آن را برای کمیته ملی المپیک ارسال کرد، عنوان کرده بود که فدراسیون هیچ مسئولیتی در قبال کیک بوکسینگ ندارد. 

 

او افزود: ما هم این رشته را از لیست اعزام حذف کردیم. به هر حال رشته باید متولی داشته باشد. سیاست کمیته ملی المپیک این است که فدراسیون‌ها را به عنوان متولی هر رشته می‌شناسد و مکاتبات ما رسما با فدراسیون مربوطه است.

 

رحیمی در مورد اعلام لیست نهایی نفرات شرکت کننده در بازی‌های کشورهای اسلامی و این که تعداد کاروان ممکن است بیش‌تر از ۵۰۰ نفر شود، گفت: ما براساس اعلام آمادگی تمام رشته‌ها و ثبت نام اولیه، تعداد ۵۰۰ نفر را اعلام کردیم. با توجه به این که بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده است، به فدراسیون‌ها اعلام کردیم چنان چه فدراسیونی در نظر دارد تیم خود را برای بازی‌های کشورهای اسلامی تقویت کند، می‌تواند اسامی جدید بدهد. برای نمونه کاراته اعلام کرد با تیم اصلی خود به بازی‌های کشورهای اسلامی می‌رود در حالی که قبلا قرار بود تیم اصلی کاراته به بازی‌های آسیایی برود.

او ادامه داد: در تیر ماه لیست نهایی اعلام می‌شود. سیستم این که چند برابر ظرفیت اسامی بدهیم، کم کم بسته می‌شود برای همین هم به رییسان فدراسیون‌ها اعلام کردم که اگر می‌خواهند نام ورزشکاری را اضافه کنند به سرعت به ما اعلام کنند. با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی به نظر می‌رسد سطح بازی‌های کشورهای اسلامی بالاتر می‌رود. کشورهایی مثل ازبکستان و قزاقستان با تیم‌های خوب خود شرکت می‌کنند. کشور میزبان ترکیه نیز سطح ورزشی بالایی دارد. کشورهای ترکیه، آذربایجان و اندونزی رقیبان جدی ما هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

;